Σχετικά με την απόφαση της Δημοτικής Αρχής για την αναστολή λειτουργίας (κλείσιμο) των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα διοικητικά όρια του Δήμου Αλεξάνδρειας για τη Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2017 και τα σχόλια για την αναγκαιότητα (ή τη σκοπιμότητα) αυτής, που είδαν το φως της δημοσιότητας στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και.....
κοινωνικής δικτύωσης (block’s, facebook κλπ) ας μου επιτραπεί η παρέμβαση για τη σωστή διάσταση του θέματος.
Η απόφαση βασίζεται στις διατάξεις του του Ν. 3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης- Πρόγραμμα Καλλικράτης», άρθρο 94, παράγαφο. 4, περίπτωση 27.
Συγκεκριμένα:
« . . . Στο άρθρο 75 παρ. Ι του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, υπό τον τομέα στ΄ («Παιδείας, Πολιτισμού και Α- θλητισμού»), προστίθενται οι ακόλουθες αρμοδιότητες:
27. Η διακοπή μαθημάτων, λόγων έκτακτων συνθηκών ή επιδημικής νόσου, εντός των διοικητικών ορίων του οικείου δήμου. . . »
Πως προσδιορίζονται όμως οι έκτακτες ή διαφορετικά οι «ειδικές» συνθήκες;
Για να γίνει καλύτερα αντιληπτή η αναφορά στο «ειδικές» θα χρησιμοποιηθούν παραδείγματα πραγματικών περιστατικών και καταστάσεων.
Η απόφαση της Δημοτικής αρχής με βρήκε το μεσημέρι της Κυριακής στο δρόμο για το σχολείο για το άναμμα του καυστήρα ώστε να σπάσει το κρύο και οι μαθητές να βρουν την επομένη – πρώτη ημέρα των μαθημάτων μετά τις διακοπές - συνθήκες υποφερτές για να γίνουν τα μαθήματα. Μετά από αυτό αφού επιθεώρησα του χώρους του σχολείου αναβλήθηκε η λειτουργία του καλοριφέρ για σήμερα.
Σήμερα το πρωί ο καυστήρας άναψε και το καλοριφέρ μπήκε σε λειτουργία στις 8.00 π.μ.. Εξωτερική θερμοκρασία -5ο βαθμοί. Θερμοκρασία εσωτερικών χώρων +3ο, μετά από πέντε ώρες λειτουργίας στις 1.00 το μεσημέρι η θερμοκρασία στους διαδρόμους ανέβηκε στους +12ο βαθμούς.
(Σημειωτέον ότι ο καυστήρας όλο το μεσοδιάστημα βρισκόταν σε κατάσταση αντιπαγετικής λειτουργίας). Νερό στις τουαλέτες δεν υπήρχε αφού οι βρύσες ήταν παγωμένες. Το πρόβλημα εστιάζεται στο εξωτερικό του κτιρίου αφού στο εσωτερικό προληπτικά την παραμονή των Θεοφανείων αφήσαμε ανοικτές βρύσες για να μην παγώσουν.
Ο τρόπος λειτουργίας του σχολείου μας, με το σύνολο σχεδόν των μαθητών να μετακινούνται από 12 οικισμούς προς την Κορυφή αναγκάζει αυτά τα παιδιά να περιμένουν, σε συνθήκες ολικού παγετού που επικρατούν αυτές τις μέρες στην περιοχή μας, στις 7.00 το πρωί στις στάσεις στο Κλειδί και στα άλλα χωριά στη συνέχεια για να έρθουν στο σχολείο προφανώς «παγωμένα» στην κυριολεξία.
Επίσης είναι γνωστό στους περισσότερους ότι αυτές τις ημέρες τα κρούσματα των ιώσεων που οφείλονται στο κρύο είναι αυξημένα στην περιοχή μας αφού λίγο ή πολύ όλοι στις οικογένειές μας έχουμε κάποιον ασθενή. Ο συγχρωτισμός στο σχολικό περιβάλλον αποτελεί ενισχυτικό παράγοντα αύξησης των εποχικών ασθενειών όπως είναι η γρίπη που μας επισκέπτεται αρκετά το τελευταίο διάστημα.
Και για να προλάβω τον αντίλογο της μορφής « . . . καλά στη Γερμανία (ή στις άλλες βόρειες χώρες) που το θερμόμετρο κολλάει στους -20ο για τι τα σχολεία δεν κλείνουν; . . .», αρκεί να αναφέρουμε ότι εκεί κατά κύριο λόγο όλοι χρησιμοποιούν για τη θέρμανση τους φυσικό αέριο και εδώ στη Θεσσαλονίκη τα περισσότερα συστήματα τέθηκαν εκτός λειτουργίας. Υπόψη ότι τα περισσότερα από αυτά τα συστήματα είναι Ευρωπαϊκής προέλευσης.
Άρα τελικά το πρόβλημα εστιάζεται σε αυτό που αναφέρθηκε στην αρχή, στις «ειδικές συνθήκες», οι οποίες δεν εμφανίζονται συχνά ώστε να μπορούμε εύκολα να τις αντιμετωπίζουμε, όπως άλλωστε δύσκολα αντιμετωπίζουν στις βόρειες χώρες συνθήκες με θερμοκρασίες μεγαλύτερες των 30ο βαθμών το καλοκαίρι αφού για αυτές αποτελούν ειδικές συνθήκες και ακραία καιρικά φαινόμενα.
Επίσης οι ειδικές συνθήκες για να αντιμετωπιστούν απαιτούν και συγκεκριμένη νοοτροπία η οποία δημιουργείται από την καθημερινότητα και την επαναληπτική συμπεριφορά.
Και για το συνήγορο του διαβόλου ασφαλώς και ο Δήμος θα εξοικονομήσει χρήματα από την αναστολή της λειτουργίας αφού ούτε τα καλοριφέρ θα ανάψουν, ούτε τα λεωφορεία θα μετακινηθούν.
Όμως ποιος μπορεί να δώσει την απάντηση στο ερώτημα: πόσο μπορεί να κοστολογηθεί η ασφάλεια και η υγεία των παιδιών;
Με αυτό το ερώτημα και με τη σημείωση ότι η αναφορά αυτή αναφέρεται σε προσωπικές θέσεις όπως βιώθηκαν αυτέ στις ημέρες και πιστεύω αναλογικά συμβαίνουν και στα υπόλοιπα σχολεία της περιοχής μας κλείνει αυτό το σημείωμα.
κοινωνικής δικτύωσης (block’s, facebook κλπ) ας μου επιτραπεί η παρέμβαση για τη σωστή διάσταση του θέματος.
Η απόφαση βασίζεται στις διατάξεις του του Ν. 3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης- Πρόγραμμα Καλλικράτης», άρθρο 94, παράγαφο. 4, περίπτωση 27.
Συγκεκριμένα:
« . . . Στο άρθρο 75 παρ. Ι του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, υπό τον τομέα στ΄ («Παιδείας, Πολιτισμού και Α- θλητισμού»), προστίθενται οι ακόλουθες αρμοδιότητες:
27. Η διακοπή μαθημάτων, λόγων έκτακτων συνθηκών ή επιδημικής νόσου, εντός των διοικητικών ορίων του οικείου δήμου. . . »
Πως προσδιορίζονται όμως οι έκτακτες ή διαφορετικά οι «ειδικές» συνθήκες;
Για να γίνει καλύτερα αντιληπτή η αναφορά στο «ειδικές» θα χρησιμοποιηθούν παραδείγματα πραγματικών περιστατικών και καταστάσεων.
Η απόφαση της Δημοτικής αρχής με βρήκε το μεσημέρι της Κυριακής στο δρόμο για το σχολείο για το άναμμα του καυστήρα ώστε να σπάσει το κρύο και οι μαθητές να βρουν την επομένη – πρώτη ημέρα των μαθημάτων μετά τις διακοπές - συνθήκες υποφερτές για να γίνουν τα μαθήματα. Μετά από αυτό αφού επιθεώρησα του χώρους του σχολείου αναβλήθηκε η λειτουργία του καλοριφέρ για σήμερα.
Σήμερα το πρωί ο καυστήρας άναψε και το καλοριφέρ μπήκε σε λειτουργία στις 8.00 π.μ.. Εξωτερική θερμοκρασία -5ο βαθμοί. Θερμοκρασία εσωτερικών χώρων +3ο, μετά από πέντε ώρες λειτουργίας στις 1.00 το μεσημέρι η θερμοκρασία στους διαδρόμους ανέβηκε στους +12ο βαθμούς.
(Σημειωτέον ότι ο καυστήρας όλο το μεσοδιάστημα βρισκόταν σε κατάσταση αντιπαγετικής λειτουργίας). Νερό στις τουαλέτες δεν υπήρχε αφού οι βρύσες ήταν παγωμένες. Το πρόβλημα εστιάζεται στο εξωτερικό του κτιρίου αφού στο εσωτερικό προληπτικά την παραμονή των Θεοφανείων αφήσαμε ανοικτές βρύσες για να μην παγώσουν.
Ο τρόπος λειτουργίας του σχολείου μας, με το σύνολο σχεδόν των μαθητών να μετακινούνται από 12 οικισμούς προς την Κορυφή αναγκάζει αυτά τα παιδιά να περιμένουν, σε συνθήκες ολικού παγετού που επικρατούν αυτές τις μέρες στην περιοχή μας, στις 7.00 το πρωί στις στάσεις στο Κλειδί και στα άλλα χωριά στη συνέχεια για να έρθουν στο σχολείο προφανώς «παγωμένα» στην κυριολεξία.
Επίσης είναι γνωστό στους περισσότερους ότι αυτές τις ημέρες τα κρούσματα των ιώσεων που οφείλονται στο κρύο είναι αυξημένα στην περιοχή μας αφού λίγο ή πολύ όλοι στις οικογένειές μας έχουμε κάποιον ασθενή. Ο συγχρωτισμός στο σχολικό περιβάλλον αποτελεί ενισχυτικό παράγοντα αύξησης των εποχικών ασθενειών όπως είναι η γρίπη που μας επισκέπτεται αρκετά το τελευταίο διάστημα.
Και για να προλάβω τον αντίλογο της μορφής « . . . καλά στη Γερμανία (ή στις άλλες βόρειες χώρες) που το θερμόμετρο κολλάει στους -20ο για τι τα σχολεία δεν κλείνουν; . . .», αρκεί να αναφέρουμε ότι εκεί κατά κύριο λόγο όλοι χρησιμοποιούν για τη θέρμανση τους φυσικό αέριο και εδώ στη Θεσσαλονίκη τα περισσότερα συστήματα τέθηκαν εκτός λειτουργίας. Υπόψη ότι τα περισσότερα από αυτά τα συστήματα είναι Ευρωπαϊκής προέλευσης.
Άρα τελικά το πρόβλημα εστιάζεται σε αυτό που αναφέρθηκε στην αρχή, στις «ειδικές συνθήκες», οι οποίες δεν εμφανίζονται συχνά ώστε να μπορούμε εύκολα να τις αντιμετωπίζουμε, όπως άλλωστε δύσκολα αντιμετωπίζουν στις βόρειες χώρες συνθήκες με θερμοκρασίες μεγαλύτερες των 30ο βαθμών το καλοκαίρι αφού για αυτές αποτελούν ειδικές συνθήκες και ακραία καιρικά φαινόμενα.
Επίσης οι ειδικές συνθήκες για να αντιμετωπιστούν απαιτούν και συγκεκριμένη νοοτροπία η οποία δημιουργείται από την καθημερινότητα και την επαναληπτική συμπεριφορά.
Και για το συνήγορο του διαβόλου ασφαλώς και ο Δήμος θα εξοικονομήσει χρήματα από την αναστολή της λειτουργίας αφού ούτε τα καλοριφέρ θα ανάψουν, ούτε τα λεωφορεία θα μετακινηθούν.
Όμως ποιος μπορεί να δώσει την απάντηση στο ερώτημα: πόσο μπορεί να κοστολογηθεί η ασφάλεια και η υγεία των παιδιών;
Με αυτό το ερώτημα και με τη σημείωση ότι η αναφορά αυτή αναφέρεται σε προσωπικές θέσεις όπως βιώθηκαν αυτέ στις ημέρες και πιστεύω αναλογικά συμβαίνουν και στα υπόλοιπα σχολεία της περιοχής μας κλείνει αυτό το σημείωμα.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
Πρόδρομος Θεοδωρακόπουλος
Διευθυντής ΓΕ.Λ. Πλατέος – Κορυφής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου