Κάνοντας ένα "πέρασμα" από τα ηλεκτρονικά μέσα της Ημαθίας είδα έναν πίνακα όπου......
αποτυπώνεται η επισκεψιμότητα ενός εκάστου σάιτ που ο συντάκτης του πίνακα θεωρεί ως ειδησεογραφικά. Βλέπω ότι πρώτο σάιτ σε επισκεψιμότητα είναι το Έμβολος από το Πλατύ και ακολουθούν όλα τα υπόλοιπα τόσο από την Αλεξάνδρεια όσο και από Βέροια και Νάουσα. Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από τον μετρητή της alexa.com, όπως αναγράφεται.
Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια έκαναν την εμφάνισή τους πλείστα όσα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης στην Ημαθία και τα οποία αντικατοπτρίζουν την ίδια την κοινωνία. Συναντάς σάιτ που είναι σχεδόν μονοθεματικά αφού ασχολούνται μόνο με χορούς- πανηγύρια, τροχαία ατυχήματα, πυρκαγιές και βέβαια διαφημίσεις που παρουσιάζουν ως ...ειδήσεις. Πάντα βέβαια υπάρχει και πληθώρα φωτογραφιών τόσο από τα παραπάνω όσο και από τα γήπεδα. Απουσιάζουν παντελώς άρθρα και κείμενα, αναλύσεις γεγονότων και όταν επιχειρείται κάτι τέτοιο στέφεται με ...γέλιο.
Υπάρχουν και άλλου τύπου σάιτ όπως ο Έμβολος από το Πλατύ που κατά την άποψή μου και χωρίς να υπεισέρχομαι στην ουσία των κειμένων που φιλοξενεί, που άνετα μπορεί να συγκριθεί με αντίστοιχα των Αθηνών και της Θεσσαλονίκης στα οποία εργάζονται νέοι δημοσιογράφοι. Φιλοξενούνται στο εν λόγω σάιτ στήλες άποψης, επικαιρότητας, αθλητισμού, μαγειρικής κλπ. Μ΄ άλλα λόγια, ένα σάιτ της επαρχίας με γνωστές τις αντικειμενικές δυσκολίες που έχει η γεωγραφική του θέση "χτυπιέται" με αντίστοιχα των Αθηνών όπου οι συνθήκες είναι πολλαπλώς καλύτερες.
Επίσης υπάρχει και το σάιτ alexandriamou.gr που παραδόξως απουσιάζει από τη λίστα που κάνει καλή δουλειά και πριν από λίγες μέρες πήρε πιστοποίηση και μπήκε στη λίστα των σάιτ του αρμόδιου υπουργείου.
Βέβαια, η κατάταξη αυτή δεν αποτυπώνει τίποτα περισσότερο από μια γενική εικόνα. Αυτό που κυρίως ενδιαφέρει τόσο τους διαφημιστές όσο και τους επικοινωνιολόγους είναι η σύνθεση του αναγνωστικού κοινού. Μ΄ άλλα λόγια, τί να τα κάνεις τα χιλιάδες "κλικ" όταν προέρχονται από πιτσιρικάδες του δημοτικού, του γυμνασίου και του λυκείου όταν αυτοί ούτε καταναλωτές είναι ούτε ψηφοφόροι..... Έτσι δεν είναι;
Όσο με αφορά το όλο ζήτημα, που δε με αφορά εδώ και χρόνια, έχω να πω το εξής. Αν και ο παλαιότερος στην Αλεξάνδρεια στον χώρο της δημοσιογραφίας και γνώστης σε μεγάλο βαθμό της τεχνικής της αύξησης της επισκεψιμότητας απέχω συστηματικά από αυτό τον ανταγωνισμό διότι τον θεωρώ αντιπαραγωγικό και κυρίως γιατί συμβάλλει τα μέγιστα στην διαιώνιση της υπάρχουσας κατάστασης αφού εκπαιδεύει τον κόσμο με βάση το γνωστό τρίπτυχο "αίμα, βία, σπέρμα". Η επιλογή μου είναι σαφής και διαχρονική. Εγώ γράφω κείμενα, επιχειρώ άλλοτε με επιτυχία και άλλοτε όχι να κάνω ανάλυση των τοπικών γεγονότων και να εκφράσω την θέση μου για τα κοινά, για τα τοπικά δρώμενα.
Συνεπώς, με βάση τα παραπάνω και σε συνδυασμό με την συνειδητή αποχή μου από το κηνύγι της επικαιρότητας νιώθω απολύτως ευχαριστημένος που τα Τοπικά Χρονικά βρίσκονται σε μια πολύ καλή σειρά κατάταξης πάντα σύμφωνα με τον εν λόγω μετρητή alexa.com.
αποτυπώνεται η επισκεψιμότητα ενός εκάστου σάιτ που ο συντάκτης του πίνακα θεωρεί ως ειδησεογραφικά. Βλέπω ότι πρώτο σάιτ σε επισκεψιμότητα είναι το Έμβολος από το Πλατύ και ακολουθούν όλα τα υπόλοιπα τόσο από την Αλεξάνδρεια όσο και από Βέροια και Νάουσα. Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από τον μετρητή της alexa.com, όπως αναγράφεται.
Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια έκαναν την εμφάνισή τους πλείστα όσα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης στην Ημαθία και τα οποία αντικατοπτρίζουν την ίδια την κοινωνία. Συναντάς σάιτ που είναι σχεδόν μονοθεματικά αφού ασχολούνται μόνο με χορούς- πανηγύρια, τροχαία ατυχήματα, πυρκαγιές και βέβαια διαφημίσεις που παρουσιάζουν ως ...ειδήσεις. Πάντα βέβαια υπάρχει και πληθώρα φωτογραφιών τόσο από τα παραπάνω όσο και από τα γήπεδα. Απουσιάζουν παντελώς άρθρα και κείμενα, αναλύσεις γεγονότων και όταν επιχειρείται κάτι τέτοιο στέφεται με ...γέλιο.
Υπάρχουν και άλλου τύπου σάιτ όπως ο Έμβολος από το Πλατύ που κατά την άποψή μου και χωρίς να υπεισέρχομαι στην ουσία των κειμένων που φιλοξενεί, που άνετα μπορεί να συγκριθεί με αντίστοιχα των Αθηνών και της Θεσσαλονίκης στα οποία εργάζονται νέοι δημοσιογράφοι. Φιλοξενούνται στο εν λόγω σάιτ στήλες άποψης, επικαιρότητας, αθλητισμού, μαγειρικής κλπ. Μ΄ άλλα λόγια, ένα σάιτ της επαρχίας με γνωστές τις αντικειμενικές δυσκολίες που έχει η γεωγραφική του θέση "χτυπιέται" με αντίστοιχα των Αθηνών όπου οι συνθήκες είναι πολλαπλώς καλύτερες.
Επίσης υπάρχει και το σάιτ alexandriamou.gr που παραδόξως απουσιάζει από τη λίστα που κάνει καλή δουλειά και πριν από λίγες μέρες πήρε πιστοποίηση και μπήκε στη λίστα των σάιτ του αρμόδιου υπουργείου.
Βέβαια, η κατάταξη αυτή δεν αποτυπώνει τίποτα περισσότερο από μια γενική εικόνα. Αυτό που κυρίως ενδιαφέρει τόσο τους διαφημιστές όσο και τους επικοινωνιολόγους είναι η σύνθεση του αναγνωστικού κοινού. Μ΄ άλλα λόγια, τί να τα κάνεις τα χιλιάδες "κλικ" όταν προέρχονται από πιτσιρικάδες του δημοτικού, του γυμνασίου και του λυκείου όταν αυτοί ούτε καταναλωτές είναι ούτε ψηφοφόροι..... Έτσι δεν είναι;
Όσο με αφορά το όλο ζήτημα, που δε με αφορά εδώ και χρόνια, έχω να πω το εξής. Αν και ο παλαιότερος στην Αλεξάνδρεια στον χώρο της δημοσιογραφίας και γνώστης σε μεγάλο βαθμό της τεχνικής της αύξησης της επισκεψιμότητας απέχω συστηματικά από αυτό τον ανταγωνισμό διότι τον θεωρώ αντιπαραγωγικό και κυρίως γιατί συμβάλλει τα μέγιστα στην διαιώνιση της υπάρχουσας κατάστασης αφού εκπαιδεύει τον κόσμο με βάση το γνωστό τρίπτυχο "αίμα, βία, σπέρμα". Η επιλογή μου είναι σαφής και διαχρονική. Εγώ γράφω κείμενα, επιχειρώ άλλοτε με επιτυχία και άλλοτε όχι να κάνω ανάλυση των τοπικών γεγονότων και να εκφράσω την θέση μου για τα κοινά, για τα τοπικά δρώμενα.
Συνεπώς, με βάση τα παραπάνω και σε συνδυασμό με την συνειδητή αποχή μου από το κηνύγι της επικαιρότητας νιώθω απολύτως ευχαριστημένος που τα Τοπικά Χρονικά βρίσκονται σε μια πολύ καλή σειρά κατάταξης πάντα σύμφωνα με τον εν λόγω μετρητή alexa.com.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου