Πέμπτη, 30 Μαρτίου 2017

EΛΜΕ ΗΜΑΘΙΑΣ: Δημοκρατικό μέτρο η εκλογή διευθυντών από τους συλλόγους- Διαφωνούμε με την απόφαση του ΣτΕ

Κακαγιάννης Θόδωρος
πρόεδρος ΕΛΜΕ Ημαθίας
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ


Η ΕΛΜΕ Ημαθίας θεωρεί ότι η κατάργηση της περιβόητης «συνέντευξης» για την επιλογή διευθυντών των σχολείων και η αντικατάσταση της από τη μυστική ψηφοφορία των μελών του συλλόγου διδασκόντων είναι ένα βήμα εκδημοκρατισμού. Χωρίς να θέλουμε να  μεγαλοποιήσουμε τη δυναμική του μέτρου αυτού στην επιδίωξη της συλλογικής λειτουργίας του.....
σχολείου, το θεωρούμε ένα βασικό βήμα σε θετική κατεύθυνση.

Το ΣτΕ έκρινε αντισυνταγματικό το νόμο ή πλευρές του για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην επιλογή των διευθυντών των σχολείων, τη στιγμή που στον κλάδο τους επιλέγονται διοικητικά στελέχη - με μυστική μάλιστα ψηφοφορία (!). (Νόμος 3841/2010 – ΦΕΚ 55/Α/6.4.2010 Άρθρο 4). Βέβαια δεν είναι η πρώτη φορά που το ΣτΕ κρίνει ίδιο ζήτημα με δυο μέτρα και δυο σταθμά (μειώσεις αποδοχών πχ). Κατά συνέπεια, η απόφαση αυτή είναι ουσιαστικά πολιτική και επιχειρεί να μας επαναφέρει στην αδιαφάνεια και στην αυθαιρεσία των προηγούμενων χρόνων και να καθιερώσει τους «επαγγελματίες» Διευθυντές.

Οι εκπαιδευτικοί έχουμε ως σημαία μας τη διεύρυνση της δημοκρατίας στα σχολεία και την αναβάθμιση του ρόλου του συλλόγου διδασκόντων. Η αντίδραση των συναδέλφων δημιουργεί το πεδίο που θα καθορίσει τελικά τις εξελίξεις στο θέμα της διοίκησης της εκπαίδευσης.

Αναμένουμε από την κυβέρνηση να αντισταθεί στις κραυγές της συντήρησης και στην απαξίωση του έργου μας. Να δώσει περισσότερο χώρο στους εκπαιδευτικούς, αυτούς δηλαδή που, υπερβαίνοντας τις δυνάμεις τους, προσφέρουν πολύ περισσότερα από όσα τους ζητούνται.

Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση οι κυβερνητικές επιλογές θα μας βρουν απέναντι.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Ας ξεκαθαρίσουμε ορισμένα πράγματα κύριοι της ΕΛΜΕ:
1.Οι δικαστικοί ΔΕΝ επιλέγουν διοικητικά όργανα με μυστική ψηφοφορία. Επιλέγουν έναν - μεταξύ πολλών που έχουν ίδια προσόντα και ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - για να διεκπεραιώνει ζητήματα καθημερινότητας των δικαστηρίων (προϊστάμενος πρωτοδικών, εφετών κλπ).
Ο συγκεκριμένος ΔΕΝ παίρνει επίδομα, δεν μοριοδοτείται η θέση του και γενικώς κάνει τη λάντζα αλλά κάνει και χρήσιμες δημόσιες σχέσεις ...)
2.Το ΙΣΧΥΟΝ νομοθετικό πλαίσιο καθιστά το Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου ΑΝΩΤΑΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ.
Τι παραπάνω να γίνει δηλαδή στα πλαίσια της πλέριας δημοκρατίας;
Να ρωτάει ο Διευθυντής το Συλλογο Διδασκόντων αν θα αλλάξει την καμένη λάμπα; Επειδή μόνο τέτοιες αποφάσεις παίρνει μόνος του.
3.Τι ακριβώς εννοείτε όταν ζητάτε "περισσότερο χώρο στους εκπαιδευτικούς";
Και πως ακριβώς "υπερβαίνουν τις δυνάμεις τους;"
Οι εκπαιδευτικοί εργάζονται 20-24 ώρες εβδομαδιαίως στην τάξη.
Ακόμα και αν εργάζονται τις μισές ακόμη (που δεν...) για προετοιμασία πάλι ευνοημένοι είναι σε σχέση με άλλους εργαζόμενους σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.
Οι εκπαιδευτικοί είναι βασιλείς στην τάξη τους:
ΟΥΔΕΙΣ τους ελέγχει και φυσικά ΟΥΔΕΙΣ τους αξιολογεί.
Ακόμα και ο Σχολικός Σύμβουλος πρέπει να ενημερώσει μέρες πριν αν διανοηθεί να παρακολουθήσει μάθημα και πάλι ο εκπαιδευτικός έχει δικαίωμα να αρνηθεί(!!!).
Όταν μιλάτε για "υπέρβαση δυνάμεων" σημαίνει απλώς ότι δεν έχετε ιδέα για το πως βγαίνουν τα 1000 ευρώ (το λιγότερο)που παίρνετε οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί στον ιδιωτικό τομέα.
4. Είναι το λιγότερο λυπηρό μορφωμένοι (υποτίθεται) άνθρωποι να απαιτείτε να έχετε το μοναδικό παγκοσμίως προνόμιο να αξιολογείτε προς τα πάνω(διευθυντές), να αξιολογείτε προς τα κάτω (μαθητές) και να μην αξιολογείστε από κανέναν (θέση της ΕΛΜΕ κι αυτή)!!!