Κυριακή 19 Μαΐου 2019

«ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Ή ΠΡΑΣΙΝΑ ΑΛΟΓΑ;» της Σοφίας Κωταϊδου

Πολλοί με ρωτούν για τη σημασία της Πράσινης Ανάπτυξης και πως μπορεί να επιτευχθεί. Άλλοι, ευτυχώς λίγοι, αναφέρονται ειρωνικά σε αυτήν και την προσομοιάζουν με τα πράσινα άλογα. Γνωρίζουμε όμως πραγματικά τι είναι η Πράσινη Ανάπτυξη και ποια τα οφέλη της; Πριν σας πω όμως για την πράσινη ανάπτυξη, θα ήθελα να σας περιγράψω την πόλη στην οποία μένω.

«Ξέρετε, στην πόλη μου δεν πληρώνουμε λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος ούτε στη ΔΕΗ ούτε σε καμία άλλη παρόμοια εταιρεία, διότι παράγουμε μόνοι μας το ρεύμα που καταναλώνουμε σε καθημερινή βάση από τον άφθονο ήλιο μέσω των φωτοβολταϊκών συστημάτων. Έτσι, εξοικονομούμε όλα τα νοικοκυριά περίπου 3.000 ευρώ το χρόνο. Επίσης, τα σπίτια μας διαθέτουν θερμομονώτικα υλικά στους τοίχους και στην οροφή, σκίαστρα στα μπαλκόνια, αντλίες θερμότητας για ψύξη και θέρμανση, ώστε οι.....
διαρροές ενέργειας να είναι οι μικρότερες δυνατές. Αυτό σημαίνει πως το εσωτερικό του σπιτιού μου είναι ψυχρότερο το καλοκαίρι και θερμότερο το χειμώνα, άρα και γι αυτό το λόγο εξοικονομώ παραπάνω χρήματα και κυρίως δεν χρησιμοποιώ το βρωμερό πετρέλαιο για θέρμανση. Στο οικοδομικό τετράγωνο που μένω έχουμε ένα πανέμορφο πράσινο πάρκο, στο οποίο υπάρχει ένα οικολογικό συντριβάνι που χρησιμοποιεί τα όμβρια ύδατα (το βρόχινο νερό δηλαδή) και μια μικρή ανεμογεννήτρια που δημιουργεί συνθήκες θερμικής άνεσης τους καλοκαιρινούς μήνες. Στο πάρκο υπάρχουν και υπαίθρια όργανα γυμναστικής, τα οποία όταν χρησιμοποιούνται από μας ή τα παιδιά μας, παράγουν ηλεκτρική ενέργεια μέσω της κίνησής τους και με αυτήν την ενέργεια ηλεκτροδοτείται όλο το πάρκο.

Ξέχασα να σας αναφέρω πως και τα δημοτικά τέλη που πληρώνω είναι ελάχιστα γιατί δεν παράγω πολλά σκουπίδια. Τα υπολλείμματα των των φρούτων και των λαχανικών, όπως και τα φυτικά υπολλείμματα από τον κήπο μου, τα τοποθετώ στον ειδικό καφέ κάδο που έχω έξω από το σπίτι μου και έρχεται ένα ηλεκτρικό απορριμματοφόρο του Δήμου και αδειάζει το περιεχόμενο του. Αυτό το περιεχόμενο ξέρετε που καταλήγει; Γίνεται λίπασμα σε μια ειδική μονάδα κομποστοποίησης που διαθέτει ο Δήμος μου και χρησιμοποιείται για να γίνουν τα πάρκα μας πιο πράσινα. Ούτε και το χαρτί ούτε και το γυαλί πετάω, τα τοποθετώ και αυτά στους ειδικούς κάδους. Όσο για τα παλιά μου ρούχα, όσα δεν θέλω, τα βάζω στο μεγάλο γαλάζιο ορθογώνιο κάδο και τα παίρνει μετά μια μοδίστρα και τα διορθώνει ή τα αλλάζει χρήση. Είδα το αγαπημένο μου μπλουζάκι, το οποίο είχε φθαρεί, να το μετατρέπει σε μια υπέροχη τσάντα για τα ψώνια. Α! έχω και την κάρτα Ανακυκλωτή, που όσο πιο πολύ ανακυκλώνω τόσο πιο πολλούς πόντους γεμίζει. Και με αυτή την κάρτα παρακολουθώ όλες τις συναυλίες και τα θέατρα πουδιοργανώνονται στην πόλη μου δωρεάν. Έχω επίσης και εκπτώσεις στα κατάστηματα της τοπικής αγοράς. Με αυτές τις κινήσεις μου εξοικονομώ ετησίως άλλα 2.000 ευρώ.

Οι περισσότεροι από τους κατοίκους της πόλης μου χρησιμοποιούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα για τις μετακινήσεις τους ή ποδήλατα και έτσι η ατμόσφαιρα της πόλης μου είναι πιο καθαρή, αφού δεν παράγονται αέροι ρύποι και φυσικά δεν υπάρχει και ηχητική όχληση. Οι σωλήνες ύδρευσης που ήταν κατασκευασμένοι από αυτόν τον τοξικό αμίαντο έχουν αντικατασταθεί όλοι και έχουν μπεί σε λειτουργία σύγχρονα συστήματα φίλτρανσης και απολύμανσης του πόσιμου νερού. Η κατανάλωσή του παρακολουθείται σε 24ωρη βάση από ένα κέντρο ελέγχου και οι διαρροές όλες προλαμβάνονται. Χάρη στα παραπάνω, πληρώνω χαμηλότερο λογαριασμό νερού, αλλά το σημαντικότερο είναι πως η υγεία όλων μας έχει βελτιωθεί αισθητά.

Μα το πιο αξιολόγο όλων είναι πως στην πόλη μου δεν υπάρχει ανεργία. Με την ενσωμάτωση των τεχνολογιών των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και της ανακύκλωσης σε πολλά ρεύματα έχουν δημιουργηθεί πολλές νέες θέσεις εργασίας και έχει τονωθεί η τοπική αγορά λόγω της προσέλκυσης μεγάλου αριθμού επισκεπτών για να δουν από κοντά πως μια Πράσινη Πόλη αποτελεί τη μόνη εφικτή και βιώσιμη λύση ανάπτυξης πλέον. Οι επιχειρήσεις και οι βιομηχανίες γύρω από την πόλη μου έχουν αναπτύξει περιβαλλοντικά φιλικές επιχειρηματικές πρωτοβουλίες με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών και οι πωλήσεις των προϊόντων τους βρίσκονται στα ύψη».

Αναρωτιέστε λοιπόν σε ποια πόλη μένω;
Έμενα σε μια πόλη σαν τη δική σας, αλλά οι κάτοικοί της πήραν την πρωτοβουλία να υιοθετήσουν ένα νέο πρότυπο ανάπτυξης, ένα πρότυπο ανάπτυξης που υπηρετεί τον άνθρωπο και τις πραγματικές του ανάγκες. Η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να μετουσιωθεί σε μια χώρα περιβαλλοντικά πρωτοπόρα και καινοτόμα, διαμορφώνοντας ένα νέο αναπτυξιακό πρότυπο, το πρότυπο της πράσινης ανάπτυξης. Η πράσινη ανάπτυξη αναμένεται να αποφέρει 256.000 ως 403.500 θέσεις εργασίας στην Ελλάδα ως το 2020, σύμφωνα με έκθεση της Greenpeace. Η επιλογή αυτή όχι μόνο εγγυάται μία διέξοδο από την οικονομική κρίση, αλλά αποτελεί και τη μόνη δυνατή λύση για την καταπολέμηση των κλιματικών αλλαγών και την υπέρβαση της περιβαλλοντικής κρίσης του πλανήτη μας.

Η απάντησή μου λοιπόν είναι ΜΗ ΠΡΑΣΣΕΙΝ ΑΛΟΓΑ, μην πράττεις δηλαδή χωρίς λογική, και πίστεψε στις δυνατότητες του αναπτυξιακού προτύπου της ΠΡΑΣΙΝΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ. Ανέλαβε ενεργό δράση και καθόρισε το μέλλον σου σύμφωνα με τις επιλογές σου και όχι βάσει των επιλογών των άλλων…


Με τιμή,
Σοφία Κωταΐδου
Υποψήφια Ευρωβουλευτής
Οικολόγοι Πράσινοι

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

είτε άσχετη είτε επιτήδεια,γράφοντας και αναπαράγοντας τέτοιους μύθους, είναι ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ η κυρία.

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε 3.22 θέλετε να εξηγήσετε ακριβώς Ποιοι είναι οι μύθοι και πως ακριβώς γίνεται επικίνδυνη η αρθρογράφος? Χωρίς τεκμηρίωση δεν μπορούμε να καταλάβουμε τι ακριβώς θέλετε να πείτε.