Παν. Γκυρίνης |
Πολύς λόγος έγινε για τον νέο Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας του δήμου
Αλεξάνδρειας που τροποποιήθηκε στην τελευταία συνεδρίαση του συμβουλίου την
περασμένη Παρασκευή. Ο λόγος για την φασαρία που έγινε ήταν το γεγονός ότι η
διοίκηση του Γκυρίνη αποφάσισε να άρει κάθε περιορισμό στην εξέλιξη όλων των
υπαλλήλων και να τους δώσει την δυνατότητα να εξελιχτούν στη βάση των
ουσιαστικών προσόντων τους και των....
τυπικών προσόντων τους. Η κρίση όλων των
υπαλλήλων βέβαια γίνεται από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο και καμιά συμμετοχή δεν έχει
κανένας αιρετός ή δήμαρχος κλπ.
Τι ακριβώς έγινε όμως και ορισμένοι βγήκαν και κάνουν λόγο για «φωτογραφική
διάταξη»; Αναφέρουν ότι δίνεται η δυνατότητα σε δημοτικούς υπαλλήλους που έχουν
πτυχία ΑΕΙ, οποιασδήποτε ειδικότητας, να έχουν την δυνατότητα να αξιολογηθούν.
Μίλησαν ορισμένοι στην συνεδρίαση αλλά και εκτός αυτής και υποστήριξαν
ότι η πρόβλεψη αυτή γίνεται γιατί θέλει να ευνοήσει μια συγκεκριμένη υπάλληλο.
Ορισμένοι κακόβουλοι συκοφάντες αναφέρθηκαν στην ειδική συνεργάτιδα του
δημάρχου που ως γνωστόν δεν εμπίπτει στις διατάξεις αυτές αφού δεν είναι
δημοτική υπάλληλος αλλά μετακλητή. Συνεπώς, η προσπάθεια έγινε για να θιγεί ο δήμαρχος
με έναν ύπουλο και «αυριανικής» έμπνευσης
«επιχείρημα».
Κάποιοι άλλοι αναφέρθηκαν ονομαστικά σε συγκεκριμένη υπάλληλο που
δουλεύει στο Τμήμα Προγραμματισμού εδώ και χρόνια, προέρχεται από τον πρώην
δήμο Αντιγονιδών και είχε τοποθετηθεί στο πόστο της από τον τέως δήμαρχο
Δημητριάδη. Η συγκεκριμένη υπάλληλος προσλήφθηκε στον δήμο πριν από χρόνια ως γεωπόνος (ΠΕ) για να στελεχώσει τους νεότευκτους τότε "Καποδιστριακούς" Δήμους (έτος 2000) και συνέχισε να δουλεύει ως διοικητική υπάλληλος που κατέχει πτυχίο τριτοβάθμιας
εκπαίδευσης στην υπηρεσία του δήμου και στην συνέχεια στην υπηρεσία του Καλλικρατικού Δήμου Αλεξάνδρειας στο συγκεκριμένο τμήμα Προγραμματισμού. Θα έπρεπε να της στερηθεί η δυνατότητα να αξιολογηθεί από το
Υπηρεσιακό Συμβούλιο γιατί τελείωσε την Γεωπονική; Δηλαδή, άμα τελείωνε την
Φαρμακευτική ή το Πολυτεχνείο ή την Γυμναστική Ακαδημία και πάλι δεν της επιτρέπονταν
να κριθεί για προϊσταμένη του αυτοτελούς Τμήματος Προγραμματισμού, Οργάνωσης και Προγραμματισμού; Αστεία πράγματα.
Η κριτική για να έχει βάση θα έπρεπε να εστιάζεται σε ζητήματα
διαφορετικής μεταχείρισης, αν υπήρχαν.
Σε ζητήματα ευνοιοκρατίας, αν υπήρχαν. Σε ζητήματα υστεροβουλίας, αν υπήρχαν. Στην
παρούσα περίπτωση οι πάντες έχουν την δυνατότητα να κριθούν και να εξελιχτούν
σε προϊσταμένους τμημάτων. Αυτό κατοχυρώνεται με τον νέο ΟΕΥ και θα πρέπει να
αναγνωριστεί από όλους.
Η κριτική που πιθανά θα μπορούσε να γίνει στην διοίκηση Γκυρίνη είναι άλλου
τύπου και περιεχομένου. Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι η διοίκηση θα έπρεπε να
αξιοποιήσει τους υπαλλήλους της που διαθέτουν την επιστημοσύνη (γεωπόνοι,
μηχανικοί, κοινωνικοί λειτουργοί κλπ) στις αντίστοιχες υπηρεσίες έστω και αν
έχουν προσληφθεί άπαντες ως διοικητικοί υπάλληλοι.
Στον δήμο Αλεξάνδρειας
υπάρχουν υπάλληλοι με πτυχία από ΑΕΙ και άλλος είναι απλός γραμματέας, άλλος βγάζει
πιστοποιητικά κλπ. Θα μπορούσε λοιπόν να αξιοποιηθεί ο καθένας στο επιστημονικό
του χώρο ώστε να παραχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Όλα τα άλλα είναι
παραπανίσια και λέγονται για καφενειακή χρήση και με μοναδικό στόχο την
αντιπολίτευση προς την διοίκηση.
Τι κάνει το Τμήμα Προγραμματισμού;
Και για να το κλείνουμε το θέμα αφού πιθανολογούμε και μάλιστα βάσιμα ότι οι περισσότεροι εκ των συμβούλων και συμπολιτών είναι άσχετοι με το όλο θέμα αλλά και ειδικότερα σε τι ακριβώς συνίσταται το εν λόγω γραφείο Προγραμματισμού.
Για να διαφωτίσουμε λοιπόν τους αναγνώστες παραθέτουμε το αντικείμενο εργασίας του Τμήματος και από το οποίο φαίνεται ευκρινώς ότι σε καμιά περίπτωση δεν πρόκειται για ένα γραφείο ή τμήμα που προγραμματίζει ηλεκτρονικούς υπολογιστές ή κάνει προγράμματα για Η/Υ αλλά για ένα τμήμα που προγραμματίζει την δουλειά του δήμου, ασχολείται με προγράμματα της ΕΕ και εθνικά, κάνει μελέτες και δράσεις σχετικές κλπ. Σε όλους τους ΟΤΑ της χώρας δίνεται η δυνατότητα σε αποφοίτους θετικών κατευθύνσεων ΑΕΙ να γίνουν στελέχη και προϊστάμενοι των εν λόγω τμημάτων. Μήπως και αυτοί οι ΟΤΑ έκαναν φωτογραφικές διατάξεις;
Λοιπόν, και για να σταματήσει η σπέκουλα και η πλάκα θα πρέπει πριν αποφασίσουν ορισμένοι να σηκώσουν το θέμα είτε στο δημοτικό συμβούλιο είτε στα καφενεία να ξέρουν τί λένε. Να ξέρουν την ιστορία δηλαδή. Βέβαια, και η διοίκηση του δήμου έχει τις ευθύνες της διότι και αυτή θεωρεί ότι η ενημέρωση των πολιτών δεν είναι πρώτης προτεραιότητας ζήτημα αλλά ήσσονος σημασίας. Οι πολίτες είναι καχύποπτοι και αρέσκονται σε ίντριγκες, συκοφαντίες και σενάρια καφενειακού επιπέδου. Χρέος της διοίκησης είναι να τα προλαβαίνει και να υπερασπίζεται την αλήθεια.
Δείτε τις αρμοδιότητες του Γραφείου Προγραμματισμού
Τι κάνει το Τμήμα Προγραμματισμού;
Και για να το κλείνουμε το θέμα αφού πιθανολογούμε και μάλιστα βάσιμα ότι οι περισσότεροι εκ των συμβούλων και συμπολιτών είναι άσχετοι με το όλο θέμα αλλά και ειδικότερα σε τι ακριβώς συνίσταται το εν λόγω γραφείο Προγραμματισμού.
Για να διαφωτίσουμε λοιπόν τους αναγνώστες παραθέτουμε το αντικείμενο εργασίας του Τμήματος και από το οποίο φαίνεται ευκρινώς ότι σε καμιά περίπτωση δεν πρόκειται για ένα γραφείο ή τμήμα που προγραμματίζει ηλεκτρονικούς υπολογιστές ή κάνει προγράμματα για Η/Υ αλλά για ένα τμήμα που προγραμματίζει την δουλειά του δήμου, ασχολείται με προγράμματα της ΕΕ και εθνικά, κάνει μελέτες και δράσεις σχετικές κλπ. Σε όλους τους ΟΤΑ της χώρας δίνεται η δυνατότητα σε αποφοίτους θετικών κατευθύνσεων ΑΕΙ να γίνουν στελέχη και προϊστάμενοι των εν λόγω τμημάτων. Μήπως και αυτοί οι ΟΤΑ έκαναν φωτογραφικές διατάξεις;
Λοιπόν, και για να σταματήσει η σπέκουλα και η πλάκα θα πρέπει πριν αποφασίσουν ορισμένοι να σηκώσουν το θέμα είτε στο δημοτικό συμβούλιο είτε στα καφενεία να ξέρουν τί λένε. Να ξέρουν την ιστορία δηλαδή. Βέβαια, και η διοίκηση του δήμου έχει τις ευθύνες της διότι και αυτή θεωρεί ότι η ενημέρωση των πολιτών δεν είναι πρώτης προτεραιότητας ζήτημα αλλά ήσσονος σημασίας. Οι πολίτες είναι καχύποπτοι και αρέσκονται σε ίντριγκες, συκοφαντίες και σενάρια καφενειακού επιπέδου. Χρέος της διοίκησης είναι να τα προλαβαίνει και να υπερασπίζεται την αλήθεια.
Δείτε τις αρμοδιότητες του Γραφείου Προγραμματισμού
1. ΙΣΧΥΩΝ Ο.Ε.Υ. ΔΗΜΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ:
Ο ισχύων Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου Αλεξάνδρειας εγκρίθηκε
με την 5/2011 Απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής του Δήμου και δημοσιεύτηκε στο
ΦΕΚ με αριθμό φύλλου 1116Β’ στις 3 Ιουνίου 2011. Οι εγκεκριμένες αρμοδιότητες
του Αυτοτελούς Τμήματος Προγραμματισμού, Οργάνωσης και Πληροφορικής είναι οι
κάτωθι:
ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΤΕΛΟΥΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ,
ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Το αυτοτελές Τμήμα Προγραμματισμού, Οργάνωσης και Πληροφορικής του Δήμου
είναι αρμόδιο για την υποστήριξη των οργάνων διοίκησης, των υπηρεσιών και των
νομικών προσώπων του Δήμου κατά τις διαδικασίες σύνταξης, παρακολούθησης και
αξιολόγησης των αποτελεσμάτων των περιοδικών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων και
των Ετησίων Προγραμμάτων Δράσης, την παρακολούθηση της αποτελεσματικότητας και
απόδοσης των υπηρεσιών του Δήμου κατά την επίτευξη των περιοδικών στόχων του
και τον σχεδιασμό και την παρακολούθηση της εφαρμογής των εσωτερικών
οργανωτικών συστημάτων του Δήμου υπό συνθήκες διασφάλισης του επιθυμητού
επιπέδου ποιότητας των παρεχομένων κάθε είδους υπηρεσιών. Επίσης είναι αρμόδιο
για τη διασφάλιση της ένταξης των πολιτικών ισότητας των φύλων στις τοπικές
πολιτικές. Επιπρόσθετα το Τμήμα υποστηρίζει, σε συνεργασία με το αυτοτελές
Γραφείο Διαφάνειας, την εκπλήρωση των υποχρεώσεων του Δήμου για την εφαρμογή
του Προγράμματος «Διαύγεια» (Ν.3861/2010, ΦΕΚ Α’ 112) όπως ισχύει και είναι
υπεύθυνο για την ανάπτυξη, εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση των συστημάτων
ΤΠΕ του Δήμου, περιλαμβανομένης της ευθύνης εκπλήρωσης του έργου του ΚΟ.Σ.Ε.
(Κομβικό Σημείο Επαφής) του Δήμου, όπως προβλέπεται στο άρθρο 19 του
Ν.3882/2010 (ΦΕΚ Α’ 166).
Οι αρμοδιότητες των επί μέρους οργανωτικών μονάδων του αυτοτελούς
Τμήματος Προγραμματισμού, Οργάνωσης και Πληροφορικής είναι οι εξής:
1.
Συγκεντρώνει, επεξεργάζεται, τεκμηριώνει και
ενημερώνει συνεχώς τα γεωγραφικά, δημογραφικά, οικονομικά, κοινωνικά και άλλα
στοιχεία που αφορούν στην ανάπτυξη του Δήμου, σε συνεργασία με τους αρμόδιους
φορείς και τις υπηρεσίες του Δήμου.
2.
Συγκεντρώνει και τεκμηριώνει την αναγκαία
τεχνογνωσία και πληροφόρηση που είναι απαραίτητη για τη
διαμόρφωση των προγραμμάτων ανάπτυξης του Δήμου (π.χ. κλαδικές και αναπτυξιακές μελέτες,
μελέτες και θέματα της Αυτοδιοίκησης, νομοθεσία που αφορά την αυτοδιοίκηση, τις
λειτουργίες και τους στόχους του Δήμου, κλπ).
3.
Μεριμνά για τη διενέργεια ερευνών για τις ανάγκες
των δημοτών και συγκεντρώνει και τεκμηριώνει προτάσεις για επεμβάσεις
(έργα, ενέργειες, προγράμματα) που θα ικανοποιούν τις ανάγκες των δημοτών.
4.
Μεριμνά
για την εκπόνηση ερευνών και μελετών για τη διάγνωση των αναγκών ανάπτυξης του
Δήμου, τη διερεύνηση της σκοπιμότητας αναπτυξιακών προτάσεων και την ιεράρχηση
προτεραιοτήτων έργων, δράσεων και μέτρων.
5.
Μελετά,
σχεδιάζει και εισηγείται την εφαρμογή προγραμμάτων οικονομικής ανάπτυξης της
περιοχής του Δήμου, με την αξιοποίηση των τοπικών φυσικών πόρων, την
ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού, την αξιοποίηση της δημοτικής περιουσίας και
τη δημιουργία και διαχείριση υποδομών στήριξης της τοπικής οικονομίας.
6.
Μελετά,
σχεδιάζει και εισηγείται την εφαρμογή προγραμμάτων και δράσεων, που
ενσωματώνουν την ισότητα των φύλων και τη λήψη θετικών μέτρων υπέρ των γυναικών στις
προτάσεις του Δήμου στα εθνικά και συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα.
7.
Συνεργάζεται
με τις υπηρεσίες της Περιφέρειας στην οποία ανήκει ο Δήμος για την εναρμόνιση
των προγραμμάτων οικονομικής ανάπτυξης της περιοχής του Δήμου με τα ευρύτερα αντίστοιχα
προγράμματα της Περιφέρειας.
8.
Συνεργάζεται
με τις αρμόδιες υπηρεσίες και συντάσσει προτάσεις που αφορούν στην εφαρμογή
προγραμμάτων για την εξασφάλιση και διαρκή βελτίωση των τεχνικών και κοινωνικών
υποδομών (δομημένο περιβάλλον) στην περιοχή του Δήμου, με στόχο την εξασφάλιση
ικανοποιητικών συνθηκών ποιότητας ζωής.
9.
Διερευνά
και ενημερώνει τα όργανα και τις υπηρεσίες του Δήμου για τις πιθανές πηγές
χρηματοδότησης των αναπτυξιακών προγραμμάτων του Δήμου (προγράμματα
συγχρηματοδοτούμενα από την ΕΕ, προγράμματα της ΕΕ, εθνικά προγράμματα, έργα
ΣΔΙΤ, έργα αυτοχρηματοδοτούμενα, κλπ).
10.
Υποστηρίζει τα όργανα διοίκησης και τις υπηρεσίες
του Δήμου και των Νομικών Προσώπων του και την ομάδα έργου που είναι δυνατόν να
συγκροτείται για τη σύνταξη του πενταετούς Επιχειρησιακού Προγράμματος του
Δήμου, κατά τη διαδικασία κατάρτισης, παρακολούθησης και αξιολόγησης του
επιχειρησιακού προγράμματος και των Ετησίων Προγραμμάτων Δράσης, στα οποία εξειδικεύεται το επιχειρησιακό πρόγραμμα.
11.
Μεριμνά
για τη διενέργεια των διαδικασιών ένταξης έργων και δράσεων του Δήμου σε
αναπτυξιακά και άλλα προγράμματα, για την παρακολούθηση της υλοποίησης τους και τη
σχετική ενημέρωση των αρμοδίων Αρχών, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες
του Δήμου.
12.
Υποστηρίζει τον Δήμαρχο και την Εκτελεστική Επιτροπή
για την παρακολούθηση και αξιολόγηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος,
συνεργάζεται με τις υπηρεσίες του Δήμου και των Νομικών Προσώπων του
και συντάσσει την ενδιάμεση και την τελική έκθεση αξιολόγησης, τις οποίες υποβάλλει στον
Δήμαρχο. Εισηγείται την ενδεχόμενη αναθεώρηση των στόχων του Επιχειρησιακού
Προγράμματος μετά την ενδιάμεση αξιολόγηση του.
13.
Με σκοπό την αντικειμενικότερη αξιολόγηση του
Επιχειρησιακού Προγράμματος, διαμορφώνει τους κατάλληλους δείκτες
αποτελεσματικότητας, που επιτρέπουν να εκτιμηθεί ο βαθμός επίτευξης των στόχων σε σχέση με τα αποτελέσματα των δράσεων, καθώς και κατάλληλους δείκτες αποδοτικότητας, που
συσχετίζουν το κόστος πραγματοποίησης με τις εκροές των δράσεων.
14.
Συντάσσει σχέδιο του Ετησίου Προγράμματος Δράσης του
Δήμου, αφού λάβει υπόψη τις γραπτές εισηγήσεις των υπηρεσιών, και το υποβάλλει
στην Εκτελεστική Επιτροπή.
15.
Υποστηρίζει την Εκτελεστική Επιτροπή για την
παρακολούθηση και τον απολογισμό των Ετησίων Προγραμμάτων Δράσης του Δήμου.
Ειδικότερα (α) κατά τη διάρκεια εφαρμογής του ετησίου προγράμματος δράσης του
Δήμου, συντάσσει εκθέσεις παρακολούθησης σε συνεργασία με τις αρμόδιες
υπηρεσίες, ανά τακτά διαστήματα που
ορίζονται με απόφαση
του Δημάρχου και
(β) πριν από
τη σύνταξη του οικονομικού απολογισμού, υποβάλλει
στη Εκτελεστική Επιτροπή έκθεση
με τον απολογισμό δράσης του προηγούμενου έτους, αφού λάβει υπόψη τις
απολογιστικές εκθέσεις των υπηρεσιών.
16.
Υποστηρίζει την σύναψη και παρακολουθεί την πρόοδο
των προγραμματικών και άλλων συμβάσεων μεταξύ του Δήμου και άλλων φορέων για
την υλοποίηση έργων, ενεργειών και προγραμμάτων. Υποστηρίζει τις σχέσεις
διαδημοτικής συνεργασίας και συντονίζει τις σχέσεις του Δήμου με άλλους δημόσιους
φορείς.
17.
Παρέχει γραμματειακή υποστήριξη προς το αυτοτελές
Τμήμα Προγραμματισμού, Οργάνωσης και Πληροφορικής και τα Γραφεία του (τήρηση
πρωτοκόλλου, διεκπεραίωση και αρχειοθέτηση αλληλογραφίας, θέματα προσωπικού,
κλπ).
1.
Σχεδιάζει και εισηγείται συστήματα και μεθόδους
μέτρησης αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας των υπηρεσιών του Δήμου και των
Νομικών του Προσώπων (διαδικασίες, δείκτες, κλπ).
2.
Σχεδιάζει και εισηγείται τον Κανονισμό Μέτρησης και
Αξιολόγησης της απόδοσης των δημοτικών υπηρεσιών κατά την ισχύουσα νομοθεσία.
3.
Διαμορφώνει και εισηγείται περιοδικούς στόχους για
την βελτίωση της αποτελεσματικότητας
και αποδοτικότητας των υπηρεσιών
του Δήμου και των Νομικών του Προσώπων.
4.
Συγκεντρώνει στοιχεία και δεδομένα που αναφέρονται
στην αποδοτικότητα και
αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών και στην επίτευξη των σχετικών περιοδικών τους στόχων, παρακολουθεί την εξέλιξη τους, επεξεργάζεται τα στοιχεία και εκδίδει ενημερωτικές αναφορές.
αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών και στην επίτευξη των σχετικών περιοδικών τους στόχων, παρακολουθεί την εξέλιξη τους, επεξεργάζεται τα στοιχεία και εκδίδει ενημερωτικές αναφορές.
5.
Διατυπώνει αναλυτικά τις ετήσιες εκθέσεις
αποδοτικότητας-αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών και των Νομικών Προσώπων.
6.
Εντοπίζει τις καλύτερες πρακτικές αποτελεσματικής
και αποδοτικής λειτουργίας και προωθεί την εφαρμογή τους και σε άλλες
υπηρεσίες.
7.
Παρακολουθεί την εφαρμογή των καλών πρακτικών και
αξιολογεί τα αποτελέσματα τους.
8.
Εισηγείται, παρακολουθεί και αξιολογεί μέτρα για τη
διαρκή βελτίωση της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών
και της ανταπόκρισης τους στις ανάγκες των πολιτών.
9.
Σχεδιάζει, εισηγείται και συντονίζει την εφαρμογή
συστημάτων διοίκησης ολικής ποιότητας και διαδικασιών αυτοαξιολόγησης.
10.
Εισηγείται και παρακολουθεί την υλοποίηση
προγραμμάτων έργων και δράσεων για την βελτίωση της οργάνωσης του Δήμου με
στόχο την βελτίωση της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας του.
11.
Συνεργάζεται με τη Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών
για τη διαμόρφωση των καταλλήλων συστημάτων προϋπολογισμού και απολογιστικού
ελέγχου των οικονομικών μεγεθών του Δήμου και των Νομικών του Προσώπων, καθώς
και των καταλλήλων συστημάτων παρακολούθησης του κόστους λειτουργίας των
οργανωτικών μονάδων του Δήμου και του κόστους των παραγομένων και παρεχομένων υπηρεσιών του Δήμου προς
τους πολίτες.
12.
Παρακολουθεί και ενημερώνει με συγκεκριμένες αναφορές
τα όργανα του Δήμου σχετικά με την εξέλιξη των οικονομικών μεγεθών του Δήμου
και των Νομικών του Προσώπων, καθώς και την εξέλιξη του κόστους λειτουργίας των
οργανωτικών μονάδων και του κόστους των παραγομένων και παρεχομένων υπηρεσιών
προς τους πολίτες.
13.
Μεριμνά για την εγκατάσταση και τήρηση συστημάτων
διασφάλισης ποιότητας των επί μέρους λειτουργιών του Δήμου.
14.
Μεριμνά για την εγκατάσταση και τήρηση του
συστήματος διασφάλισης της διαχειριστικής επάρκειας του Δήμου στον σχεδιασμό
και παραγωγή έργων.
15.
Μεριμνά για την εκτέλεση των εγκεκριμένων
προγραμμάτων έργων και δράσεων για την
βελτίωση της οργάνωσης του Δήμου και των Νομικών του Προσώπων.
Ειδικότερα μεριμνά για τον σχεδιασμό/ανασχεδιασμό και την εφαρμογή βελτιωμένων
οργανωτικών δομών, κατανομής αρμοδιοτήτων, κατανομής στελεχιακού δυναμικού,
οργανωτικών συστημάτων, εσωτερικών διαδικασιών και εντύπων.
16.
Μεριμνά για την εκπόνηση των κάθε είδους εσωτερικών
Κανονισμών του Δήμου και των Νομικών του Προσώπων (Εσωτερικός Κανονισμός
Υπηρεσιών, Εσωτερικοί Κανονισμοί Λειτουργίας, Κανονισμοί Παροχής Υπηρεσιών
στους Δημότες, κλπ.) σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες.
17.
Παρακολουθεί την τήρηση και σχεδιάζει και εισηγείται
τις τυχόν επικαιροποιήσεις
της οργανωτικής δομής και γενικότερα των διατάξεων του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου.
της οργανωτικής δομής και γενικότερα των διατάξεων του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου.
18.
Μεριμνά για τον προσδιορισμό των αναγκαίων θέσεων
εργασίας και τον προσδιορισμό του αριθμού του προσωπικού ανά θέση εργασίας και
οργανωτική μονάδα του Δήμου, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες και
συνεργάζεται με τη Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών για τον προγραμματισμό της
κάλυψης των θέσεων (με νέα στελέχη ή ανακατανομή των υφισταμένων στελεχών).
19.
Σχεδιάζει και εισηγείται συστήματα και διαδικασίες
για την παρακολούθηση της καλής εφαρμογής των εγκεκριμένων από τα αρμόδια όργανα
εσωτερικών οργανωτικών συστημάτων, διαδικασιών και κανονισμών.
20.
Εφαρμόζει τα εγκεκριμένα συστήματα και διαδικασίες
για την παρακολούθηση της καλής εφαρμογής των εσωτερικών οργανωτικών
συστημάτων, διαδικασιών και κανονισμών και ενημερώνει τα αρμόδια όργανα του
Δήμου στην περίπτωση που διαπιστώνονται αποκλίσεις.
21.
Μελετά και εισηγείται για τη σκοπιμότητα σύστασης,
τροποποίησης του αντικειμένου, συγχώνευσης ή κατάργησης των Νομικών Προσώπων
του Δήμου.
1. Διαμορφώνει
και εισηγείται τη στρατηγική του Δήμου σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη, επέκταση και
βελτίωση των συστημάτων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤΠΕ) και τα
ζητήματα της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
2. Συγκεντρώνει
στοιχεία, προσδιορίζει τις ανάγκες και τις απαιτήσεις και εισηγείται για τα
αναγκαία έργα ανάπτυξης και βελτίωσης των συστημάτων ΤΠΕ που πρέπει να
αξιοποιεί ο Δήμος για την υποστήριξη των λειτουργιών του.
3. Προδιαγράφει
και εισηγείται την μεθοδολογία ανάπτυξης των αναγκαίων συστημάτων ΤΠΕ και την
υλοποίηση μηχανισμών επιχειρησιακής υποστήριξης των συστημάτων και των χρηστών
των εφαρμογών.
4. Μεριμνά
για την μελέτη, ανάπτυξη και εγκατάσταση των συστημάτων ΤΠΕ με την αξιοποίηση
και εξειδικευμένων τρίτων.
5. Προδιαγράφει
τα νέα συστήματα ή τις νέες λειτουργίες συστημάτων ΤΠΕ, παρακολουθεί την
ανάπτυξη τους και παραλαμβάνει τα συστήματα.
6. Σχεδιάζει,
εγκαθιστά και παρέχει υπηρεσίες συνεχούς συντήρησης δικτυακών τόπων και
ιστοσελίδων καλύπτοντας τις σχετικές ανάγκες του Δήμου.
7. Παρακολουθεί
την ποιότητα των δεδομένων που τηρούνται στα συστήματα ΤΠΕ του Δήμου.
8. Διαχειρίζεται
και συντηρεί τις εφαρμογές και τις βάσεις δεδομένων που σχεδιάζει και εγκαθιστά
ο Δήμος για τις ανάγκες του.
9. Διαχειρίζεται
το περιεχόμενο των συστημάτων και της ανάκτησης δεδομένων για τα συστήματα ΤΠΕ
που λειτουργούν στο Δήμο.
10.Μεριμνά
για την αξιοποίηση τρίτων για την επεξεργασία δεδομένων σύμφωνα με σχετικές
ανάγκες του Δήμου.
11.Εκπαιδεύει
τους χρήστες των συστημάτων ΤΠΕ του Δήμου και μεριμνά για την παροχή κάθε
είδους υποστήριξης προς τους χρήστες ώστε να είναι σε θέση να λειτουργούν και
να αξιοποιούν αποτελεσματικά τα συστήματα. Μεριμνά για τη λειτουργία σχετικών Helpdesk για τις ανάγκες των χρηστών.
12.Μεριμνά
για τη δημιουργία των κατάλληλων αναφορών επιτελικής πληροφόρησης με την
αξιοποίηση των στοιχείων που τηρούνται στα πληροφορικά συστήματα του Δήμου.
13.Μεριμνά
για την τήρηση των βαθμών ασφαλείας της πρόσβασης στις πληροφορίες που
τηρούνται στα πληροφοριακά συστήματα του Δήμου, ώστε να εξασφαλίζεται η
εμπιστευτικότητα τους.
14.Εξασφαλίζει
την ασφάλεια των δεδομένων και την βελτίωση της χρηστικότητας των ιστοσελίδων
και των βάσεων δεδομένων του Δήμου.
15.Προσδιορίζει
τις ανάγκες των δημοτικών υπηρεσιών σε εξοπλισμό πληροφορικής και επικοινωνιών,
προσδιορίζει τις απαιτήσεις του εξοπλισμού αυτού σε αναβάθμιση και εισηγείται
τα αναγκαία προγράμματα για την προμήθεια και εγκατάσταση του αναγκαίου
εξοπλισμού.
16.Προσδιορίζει
τις τεχνικές προδιαγραφές και προδιαγράφει και εισηγείται την μεθοδολογία
προμήθειας και εγκατάστασης του αναγκαίου εξοπλισμού πληροφορικής και
επικοινωνιών.
17.Μεριμνά
για την παρακολούθηση της παραλαβής και την εγκατάσταση του αναγκαίου
εξοπλισμού ΤΠΕ.
18.Μεριμνά
για την άρτια λειτουργία του δικτύου των κεντρικών και περιφερειακών
συστημάτων.
19.Εισηγείται
για την θέσπιση κανόνων ασφαλούς χρήσης του δικτύου και των συστημάτων ΤΠΕ και
παρακολουθεί και ελέγχει την τήρηση των κανόνων αυτών.
20.Μεριμνά
για την συνεχή συντήρηση και την αποκατάσταση βλαβών του εξοπλισμού ΤΠΕ του
Δήμου.
21.Υποστηρίζει
την εκπλήρωση των υποχρεώσεων του Δήμου για την εφαρμογή του Προγράμματος
«Διαύγεια» (Ν.3861/2010, ΦΕΚ Α’ 112), σε συνεργασία με το αυτοτελές Γραφείο
Διαφάνειας.
22.Υποστηρίζει
την εκπλήρωση του έργου του ΚΟ.Σ.Ε. (Κομβικό Σημείο Επαφής) του Δήμου, όπως
προβλέπεται στο άρθρο 19 του Ν.3882/2010 (ΦΕΚ Α’ 166).
3 σχόλια:
Πολύ κατατοπιστική η ανάλυση και μπράβο σου. Δεν βλέπω τον λόγο να μην γίνει προϊστάμενος ενας γεωπόνος. Όσοι λένε κάτι τέτοιο δεν γνωρίζουν την πραγματικότητα.
Θέλω να επισημάνω όμως την απουσία συντονισμού και επικοινωνίας της διοίκησης και αυτό θυμίζει ομάδα γειτονιάς.
Κάπου έγραφε για ph εδάφους, αλλά το έχασα.
Πραγματικά πολύ καλή προσπάθεια.
Αν δεν υπήρχε το βίντεο βέβαια, όπου ο Δήμαρχος εξηγεί ακριβώς τους λόγους.
Ελπίζουμε το ίδιο αμερόληπτα να αποφασιστεί και ο διευθυντής της δημοτικής εφημερίδας.
Ευχαριστώ
Ο ΚΑΘΕ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΑΥΤΟ.
ΑΝ ΝΟΜΙΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΙ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ Ή ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΜΒΕΙ ΚΟΙΜΑΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΘΥΡΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΕΙ.
ΧΑΡΑ ΣΤΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΣΟΥ ΡΕ ΧΑΡΗ ΠΟΥ ΜΟΡΦΩΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΥΣ ΓΙΔΙΩΤΕΣ ΠΟΥ ΑΠΟ ΚΟΥΤΣΟΜΠΟΛΙΟ ΣΚΙΖΟΥΝ.
Δημοσίευση σχολίου