Πέμπτη 12 Μαΐου 2016

Ο Φλιτούρης δικαιώνεται 5 χρόνια αργότερα - Υπάρχει τρόπος να μην κλείσουν τα Γυμνάσια Πλατέος και Τρικάλων;

Ευθ. Φλιτούρης
Δικαιώνεται;
Θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι ο Φλιτούρης δικαιώνεται ετεροχρονισμένα μετά την πρόταση την διευθύντριας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ημαθίας να προτείνει την συγχώνευση των τριών Γυμνασίων Κορυφής- Πλατέος- Τρικάλων και την δημιουργία ενός νέου σχολείου με έδρα στην Κορυφή.
Αντίστοιχη πρόταση είχε κάνει και πρώην διευθυντής το 2011 αλλά λίγο οι κινητοποιήσεις των κατοίκων Πλατέος και Τρικάλων λίγο το πολιτικό σκηνικό, λίγο η χαλαρότητα των δημοσιονομικών επιτεύχθηκε η παράταση που κρατάει πέντε χρόνια τώρα αλλά κατά πως φαίνεται έφτασε η ώρα να τελειώσει το ...ματς.
Ο "διαιτητής" έχοντας μνημονιακή αποστολή και .....
λογική αποφασίζει το γρήγορο και με δυνατότητα να αποτιμηθεί σε ευρώ σενάριο. Να κλείσει σχολεία, να μην προσλάβει εκ νέου αναπληρωτές, να μειώσει κόστη. Μιλάμε για ένα σενάριο απολύτως κατανοητό και απολύτως μετρήσιμο. Η διευθύντρια Μαυρίδου κινούμενη στις λογικές και οδηγίες του Υπουργείου που θέλει να κάνει περικοπές βρήκε τη λύση και αν μη τι άλλο, θα εισπράξει εύσημα για την πρότασή της αν και εφόσον υλοποιηθεί. Το ματς λοιπόν είναι "στημένο" και από τα πριν ξεπουλημένο όπως λέει ένας στίχος.

16 Μαρτίου 2011. Οι κάτοικοι των Τρικάλων έχουν
πρόταση και τη λένε
Αλήθεια όμως, η πρόταση αυτή εκτός από την μνημονιακή αφετηρία της έχει λογική; Έχει προοπτική; Κατά την άποψή μου έχει και παραέχει εάν και εφόσον συντρέξουν μια σειρά παράγοντες και προϋποθέσεις.
Γίνεται όμως να προκύψει ένα σχολείο που δεν θα "υπακούει" στη λογική του κράτους, του υπουργείου, των φροντιστηρίων κλπ κλπ; Φαντάζομαι ότι δε γίνεται εκτός κι αν η ιδέα -πρόταση είναι ελκυστική. Τη βρει δηλαδή το σύστημα ελκυστική.
Υπάρχουν ιδέες; Όχι, δεν υπάρχουν ιδέες και εναλλακτικές λύσεις- προτάσεις από τους θεσμούς και φορείς που θα έπρεπε να έχουν ήδη έτοιμες λύσεις. Το μόνο που υπάρχει είναι μια πρόταση που μιλάει γενικά και αόριστα για "ανακατανομή του μαθητικού πληθυσμού" που απ΄ ότι φαίνεται δεν πρόκειται να γίνει. Συνεπώς, δεν είναι λύση. Μπορεί να λειτουργήσουν σε ένα από τα Γυμνάσια "Μεταλυκειακές τάξεις"; Θα το δούμε στην πορεία....
Μοιραία λοιπόν και με βάση την μνημονιακή λογική της κυβέρνησης αλλά και των κομμάτων της αντιπολίτευσης ΝΔ- ΠΑΣΟΚ που θέλουν αν μη τι άλλο τον "εξορθολογισμό" του συστήματος η συγχώνευση είναι μονόδρομος.
Δεν μπορώ να αξιολογήσω τα παιδαγωγικά ή τα εκπαιδευτικά οφέλη αυτής της κίνησης. Δεν είμαι ειδικός.

Αύγουστος 2011- Οι κάτοικοι του Πλατέος διαμαρτύρονται
και πετυχαίνουν αναστολή του κλεισίματος
Συνεπώς, τί πρέπει να γίνει; Ποια είναι η πρόταση που πρέπει να υλοποιηθεί και να αποφέρει οφέλη τόσο στους μαθητές όσο και στις τοπικές κοινωνίες που έχουν συνδέσει την πρόοδο των χωριών τους με την ύπαρξη σχολείου, αστυνομίας και δημόσιων υπηρεσιών;

Εδώ τώρα πρέπει να ανοίξει ο διάλογος των ειδικών για να προκύψει η λύση. Διότι λύση στη λογική "δε θέλουμε να κλείσει κανένα σχολείο" έστω κι αν αυτό λειτουργεί με 30 μαθητές δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτή από κανέναν.


Η εισήγηση της Αν. Μαυρίδου προς το Υπουργείο Παιδείας είναι η εξής:


Προτείνεται η συγχώνευση των γυμνασίων Πλατέος, Κορυφής και Τρικάλων του Δήμου Αλεξάνδρειας Ημαθίας. Το γυμνάσιο που θα προκύψει από τη συγχώνευση θα ονομάζεται Γυμνάσιο Πλατέος και θα έχει έδρα την Κορυφή.

Αιτιολόγηση
Προβλήματα
  1. Τα τρία  σοβαρά προβλήματα με αυτά τα σχολεία είναι: α)  η μεγάλη δυσκολία της Δ.Δ.Ε. να τα στελεχώσει με προσωπικό και β) η συρρίκνωση του γυμνασίου Κορυφής και γ) το πρόβλημα με την κατάργηση (71327/ Δ4, ΦΕΚ27-6- 2011) και τις συνεχείς αναστολές της κατάργησης του γυμνασίου Πλατέος. Η ΔΔ.Ε. Ημαθίας πρότεινε με έγγραφό της 2762/ 17-3-2016 την ανάκληση της απόφασης κατάργησης του Γυμνασίου Πλατέος.
  2.  Τα 3 γυμνάσια που λειτουργούν αυτή τη στιγμή έχουν 122 (Πλατύ), 54 (Κορυφή)  και 104 (Τρίκαλα) φοιτώντες μαθητές και 17 τμήματα συνολικά.
  3. Το γυμνάσιο Κορυφής έχει αποδυναμωθεί πολύ και είναι εξαιρετικά δύσκολο να στελεχωθεί με προσωπικό. Αυτό το γυμνάσιο έχει ένα κτίριο 3000 τ.μ. κατασκευής δεκαετίας 80 που μένει αναξιοποίητο. Στο χώρο υπάρχουνε επίσης αθλητικές εγκαταστάσεις και  κλειστό γυμναστήριο.  Δύσκολο επίσης είναι να στελεχωθούν και τα άλλα 2. Αν αυτό κλείσει το κτίριο αυτό θα αχρηστευτεί εντελώς. Τα 3 γυμνάσια βρίσκονται σε απόσταση 5 χιλιόμετρα περίπου το ένα από το άλλο και σχηματίζουν ένα ισόπλευρο τρίγωνο. Το γυμνάσιο που θα προκύψει από τη συγχώνευση θα έχει 12 τμήματα.
  4. Το γυμνάσιο Πλατέος συστεγάζεται με το Λύκειο Πλατέος (175 μαθητές) σε κτίριο  και είναι αρκετά δύσκολο να αναπτυχθούν και τα δύο σχολεία καθώς ο χώρος είναι περιορισμένος 2000 τ. μ.
  5. Το γυμνάσιο Τρικάλων είναι σε κτίριο που έχει εξαντλήσει τις δυνατότητές του να δεχτεί άλλους μαθητές επειδή το κτίριο είναι μικρό 600 τ. μ. 
                                        Οφέλη Παιδαγωγικά
Από την συγχώνευση θα προκύψει ένα γυμνάσιο πολυδύναμο, άρτιο, επαρκώς στελεχωμένο και εξοπλισμένο με 270 μαθητές περίπου και 12  τμήματα.

                                Οφέλη Ορθής χρήσης ανθρώπινων πόρων
Το νέο σχολείο θα έχει 12 τμήματα.  Η ορθή χρήση των ανθρώπινων πόρων θα μας εξασφαλίσει από τα 4 τμήματα λιγότερα 140 ώρες την εβδομάδα ενώ από  τα 5  τμήματα 175 ώρες την εβδομάδα. Αν σε αυτά προσθέσουμε και τις ώρες από τα εργαστήρια φυσικών επιστημών και της πληροφορικής  και των 2 διευθυντών 210 ώρες δηλαδή 10 με 11 καθηγητές.  

Η Διευθύντρια
Β΄/θμιας Εκπ/σης Ημαθίας
Αναστασία Ε. Μαυρίδου

Δεν υπάρχουν σχόλια: