Του Νίκου Μπρουσκέλη |
Διαβάστε την, έχει την αξία της αφού ήταν η πρώτη τοποθέτησή του ως σύμβουλος πλέον αφενός και αφετέρου ήταν η πρώτη εδώ και....
καιρό που ήταν τεκμηριωμένη και είχε πολιτικό ύφος και λόγο. Δηλαδή ήταν πολύ διαφορετική από όλα όσα ακούγονται χρόνια τώρα στις συνεδριάσεις του εν λόγω σώματος.
"Αυτό που ζούμε τις τελευταίες μέρες είναι μία ντροπιαστική κατάσταση. Τουλάχιστον 6000 εργαζόμενοι στην καθαριότητα των δήμων μένουν κυριολεκτικά στον «αέρα». Οι συμβάσεις τους καθίστανται άκυρες, ενώ ουδείς μπορεί να γνωρίζει με βεβαιότητα τι θα γίνει με την πληρωμή τους, για τις υπηρεσίες που έχουν ήδη προσφέρει. Κι αυτό διότι η κυβέρνηση, ουσιαστικά για να τους εξαγοράσει ψηφοθηρικά, τους ανανέωσε τις συμβάσεις με – τελικώς όπως αναμένετο- αντισυνταγματικό τρόπο.
Είναι ένα διαχρονικό και συνεχές πρόβλημα. Η ίδρυση του ΑΣΕΠ από τον αείμνηστο Αναστάση Πεπονή το 1994 αποτέλεσε μια μεγάλη μεταρρυθμιστική τομή στην Ελλάδα της μεταπολίτευσης. Όλα όμως τα νομοθετήματα έχουν αδύναμα σημεία. Σε αυτά ακριβώς τα αδύναμα σημεία του νόμου Πεπονή επένδυσε το πελατειακό κράτος της μεταπολίτευσης.
Κομβικό σημείο ήταν η Συνταγματική Αναθεώρηση το 2001, όπου με την αναθεώρηση του άρθρου 103 του Συντάγματος, το ΑΣΕΠ ουσιαστικά μετατράπηκε σε συνταγματικώς προβλεπόμενη Ανεξάρτητη αρχή.
Το ελληνικό κομματικό σύστημα όμως, πιστό στις παραδόσεις θέλησε να συνεχίσει με τον ίδιο τρόπο.
Έτσι λοιπόν, το 2004, το πελατειακό κράτος επανήλθε με τον χειρότερο τρόπο. Ήταν ο Νόμος Παυλόπουλου το 2004 που μετέτρεψε, νομοθετικά, συμβάσεις ορισμένου χρόνου σε αορίστου. Δεν μπορώ να ξέρω αν και ο σημερινός Υπουργός Εσωτερικών κ. Σκουρλέτης, ζήλεψε την δόξα του ανδρός και σκέφτηκε ότι ίσως κάποια ημέρα γίνει κι αυτός Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας…
Μόνο μετά τη θέση σε ισχύ του ν. 3812/2009 επί Υπουργίας Καστανίδη, με τον οποίο υπήχθησαν στη διαδικασία του ΑΣΕΠ και οι προσλήψεις προσωπικού με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου και με σύμβαση έργου, περιορίστηκε το φαινόμενο.
Το 2013 η τότε κυβέρνηση ψηφίζει διάταξη παράτασης συμβάσεων, με την οποία παρέτεινε τις συμβάσεις καθαριότητας σε ΔΟΥ και κτηματικές υπηρεσίες για ένα έτος. Η σημερινή κυβέρνηση δεν θα μπορούσε να υστερήσει. Κάθε άλλο μάλιστα. Το 2015 επέκτεινε εντελώς και το πεδίο εφαρμογής και είπε ότι η παράταση αφορά όλους τους εργαζόμενους στην καθαριότητα.
Η σημερινή απαράδεκτη κατάσταση είναι αποκλειστική ευθύνη του κ. Σκουρλέτη. Είναι το αποτέλεσμα νομοθετικών παρεμβάσεων της σημερινής κυβέρνησης από το 2015 ως το 2017, ακόμα και με Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου και οι οποίες κρίθηκαν από το Ελεγκτικό Συνέδριο αντισυνταγματικές.
Η Κυβέρνηση πρέπει πλέον:
1. Να σεβαστεί τους εργαζομένους στην καθαριότητα των ΟΤΑ. Οι εργαζόμενοι, αξίζουν του απόλυτου σεβασμού μας και της αναγνώρισης του δύσκολου έργου που επιτελούν. Προσωπικά τους ευχαριστώ θερμά για την άριστη συνεργασία που είχαμε τα χρόνια που ήμουν μέλος της διοίκησης του δήμου μας. Οι εργαζόμενοι δεν χρειάζονται κάποιες αόριστες υποσχέσεις και οι ενέργειες της κυβέρνησης δεν είναι σεβασμός προς αυτούς τους ανθρώπους. Είναι αληθινή περιφρόνηση.
2. Να βρει μια εφαρμόσιμη και βιώσιμη λύση για να πληρωθούν οι εργαζόμενοι στην καθαριότητα για τα δεδουλευμένα τους, χωρίς τον κίνδυνο καταλογισμών σε αιρετούς και υπαλλήλους.
3. Άμεσα προσλήψεις στον τομέα των ανταποδοτικών υπηρεσιών των ΟΤΑ μέσω ΑΣΕΠ, σε συνεννόηση όμως με την Αυτοδιοίκηση, βάσει ενός συγκεκριμένου πλάνου. Κι αυτό πρέπει οπωσδήποτε να γίνει σεβόμενη κάποια στιγμή η Κεντρική Κυβέρνηση την οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου