-Επιβεβλημένος ο διαχωρισμός εκκλησίας- κράτους.
Ταλιμπανία κανονική η χώρα μας με το σύστημα των παπάδων να δίνει ρέστα σε κάθε άκρη της και έχοντας μαζί τους ένα πλέγμα μέσων ενημέρωσης που αναμεταδίδουν κάθε τους κίνηση, κάθε τους....
ανακοίνωση, κάθε τους δραστηριότητα ευελπιστώντας προφανώς στην αύξηση του κοινού τους αφενός και στην ...σωτηρία της ψυχής τους αφεταίρου. Για οικονομικές απολαβές δε γεννάται λόγος αφού το σύστημα των παπάδων μόνο παίρνει και ποτέ δε δίνει.
Η "δική' μας μητρόπολη, της Ημαθίας, έχει καταστεί τόσο παραγωγική που δεν την προλαβαίνω. Κάθε μέρα σχεδόν έχει και από μια δράση. Και πως να τα προλάβει όλα αφού σε κάθε χωριό φύτεψε και ακόμα έναν "άγιο" με αποτέλεσμα το κάθε χωριό να έχει από δύο πολιούχους και συνεπώς δυο πανηγύρια, κατά προτίμηση ένα θερινό και ένα χειμερινό για να γίνεται σωστός καταμερισμός.
Εκτός της κορυφαίας επιλογής να έχει το κάθε χωριό δυο πολιούχους έχει χτυπήσει κόκκινο η "αξιοποίηση" οστών αγιών και οσίων, αντικειμένων (παντόφλες, φανέλες, ζώνες κλπ) αγίων και οσίων και βέβαια το κορυφαίο όλων είναι τα τμήματα του "τιμίου ξύλου' που κατά πως φαίνεται είναι ατελείωτο ή κάποιο θαύμα γίνεται και όσο και να κόβει κάποιος αυτό ξαναγενιέται.
Εσχάτως αξιοποιείται η "χρηματιστηριακή" αξία στο θρησκευτικό χρηματιστήριο, του Παϊσιου κτίζοντας εκκλησάκια και με τον μητροπολίτη να κάνει τα εγκαίνια να προαναγγέλει ότι εντός αυτού (στο Καμποχώρι) θα γίνουν θαύματα!!
Όλα τα παραπάνω μικρή σημασία θα είχαν για μένα αν το σύστημα αυτό δεν επέμενε με φανατισμό να τρέφεται και να λειτουργεί απο τον δημόσιο κορβανά, να έχει λόγο και άποψη στα κοινωνικά δρώμενα, να καθορίζει εν πολλοίς τα της εκπαίδευσης, να είναι κρατοκοδίαιτο. Αν το πολιτικό σύστημα αποφάσιζε να δώσει ένα τέλος στην σύγχρονη ταλιμπανία και από δημόσιοι υπάλληλοι οι παπάδες γινότανε ιδιωτικοί, οι εκκλησίες από νομικά πρόσωπα γινότανε ανώνυμες εταιρίες και η περιουσία τους φορολογούνταν όπως των ιδιωτών και τέλος η χρήση δημόσιων χώρων γινότανε με χρηματιικό αντίτιμο τότε όλα θα έμπαιναν σε μια τάξη. Περιττό να αναφέρω ότι ουδεμία παρέμβαση στα της εκπαίδευσης θα επιτρέπονταν αφού δεν είναι δυνατόν να καθορίζουν το τι θα διδαχτεί οι παπάδες και όχι οι παιδαγωγοί. Άντε στα πλαίσια του πολιτικού-οικονομικού συστήματος θα μπορούσαν να χρηματοδοτήσουν ένα μεταπτυχιακό όπως κάνουν οι εταιρίες...
Οι φωτογραφίες είναι από το σάιτ του Νίκου Βουδούρη (inveria.gr) όπου βλέπουμε το σύστημα της εκκλησίας να έχει καθιερώσει και θερινή γιορτή- λιτανεία για τον πολιούχο της Βέροιας. Τώρα, πως γίνεται κάποιος να τιμάται δυο φορές το χρόνο είναι ένα θέμα αλλά με τα θεολογικά δεν έχω σχέση.
Για ακόμα μια φορά παρατηρούμε ότι στην εν λόγω θρησκευτική γιορτή παρίστανται οι ένοπλες δυνάμεις που σημαίνει κόστος και δράση εκτός αποστολής και ρόλου τους και βέβαια θρησκευτικού τύπου διαδήλωση που σημαίνει αποκλεισμούς δρόμων, αστυνομική κινητοποίηση κλπ κλπ, όπως σε κάθε πολιτική δράση δηλαδή.
Ταλιμπανία κανονική η χώρα μας με το σύστημα των παπάδων να δίνει ρέστα σε κάθε άκρη της και έχοντας μαζί τους ένα πλέγμα μέσων ενημέρωσης που αναμεταδίδουν κάθε τους κίνηση, κάθε τους....
ανακοίνωση, κάθε τους δραστηριότητα ευελπιστώντας προφανώς στην αύξηση του κοινού τους αφενός και στην ...σωτηρία της ψυχής τους αφεταίρου. Για οικονομικές απολαβές δε γεννάται λόγος αφού το σύστημα των παπάδων μόνο παίρνει και ποτέ δε δίνει.
Η "δική' μας μητρόπολη, της Ημαθίας, έχει καταστεί τόσο παραγωγική που δεν την προλαβαίνω. Κάθε μέρα σχεδόν έχει και από μια δράση. Και πως να τα προλάβει όλα αφού σε κάθε χωριό φύτεψε και ακόμα έναν "άγιο" με αποτέλεσμα το κάθε χωριό να έχει από δύο πολιούχους και συνεπώς δυο πανηγύρια, κατά προτίμηση ένα θερινό και ένα χειμερινό για να γίνεται σωστός καταμερισμός.
Εκτός της κορυφαίας επιλογής να έχει το κάθε χωριό δυο πολιούχους έχει χτυπήσει κόκκινο η "αξιοποίηση" οστών αγιών και οσίων, αντικειμένων (παντόφλες, φανέλες, ζώνες κλπ) αγίων και οσίων και βέβαια το κορυφαίο όλων είναι τα τμήματα του "τιμίου ξύλου' που κατά πως φαίνεται είναι ατελείωτο ή κάποιο θαύμα γίνεται και όσο και να κόβει κάποιος αυτό ξαναγενιέται.
Εσχάτως αξιοποιείται η "χρηματιστηριακή" αξία στο θρησκευτικό χρηματιστήριο, του Παϊσιου κτίζοντας εκκλησάκια και με τον μητροπολίτη να κάνει τα εγκαίνια να προαναγγέλει ότι εντός αυτού (στο Καμποχώρι) θα γίνουν θαύματα!!
Όλα τα παραπάνω μικρή σημασία θα είχαν για μένα αν το σύστημα αυτό δεν επέμενε με φανατισμό να τρέφεται και να λειτουργεί απο τον δημόσιο κορβανά, να έχει λόγο και άποψη στα κοινωνικά δρώμενα, να καθορίζει εν πολλοίς τα της εκπαίδευσης, να είναι κρατοκοδίαιτο. Αν το πολιτικό σύστημα αποφάσιζε να δώσει ένα τέλος στην σύγχρονη ταλιμπανία και από δημόσιοι υπάλληλοι οι παπάδες γινότανε ιδιωτικοί, οι εκκλησίες από νομικά πρόσωπα γινότανε ανώνυμες εταιρίες και η περιουσία τους φορολογούνταν όπως των ιδιωτών και τέλος η χρήση δημόσιων χώρων γινότανε με χρηματιικό αντίτιμο τότε όλα θα έμπαιναν σε μια τάξη. Περιττό να αναφέρω ότι ουδεμία παρέμβαση στα της εκπαίδευσης θα επιτρέπονταν αφού δεν είναι δυνατόν να καθορίζουν το τι θα διδαχτεί οι παπάδες και όχι οι παιδαγωγοί. Άντε στα πλαίσια του πολιτικού-οικονομικού συστήματος θα μπορούσαν να χρηματοδοτήσουν ένα μεταπτυχιακό όπως κάνουν οι εταιρίες...
Οι φωτογραφίες είναι από το σάιτ του Νίκου Βουδούρη (inveria.gr) όπου βλέπουμε το σύστημα της εκκλησίας να έχει καθιερώσει και θερινή γιορτή- λιτανεία για τον πολιούχο της Βέροιας. Τώρα, πως γίνεται κάποιος να τιμάται δυο φορές το χρόνο είναι ένα θέμα αλλά με τα θεολογικά δεν έχω σχέση.
Για ακόμα μια φορά παρατηρούμε ότι στην εν λόγω θρησκευτική γιορτή παρίστανται οι ένοπλες δυνάμεις που σημαίνει κόστος και δράση εκτός αποστολής και ρόλου τους και βέβαια θρησκευτικού τύπου διαδήλωση που σημαίνει αποκλεισμούς δρόμων, αστυνομική κινητοποίηση κλπ κλπ, όπως σε κάθε πολιτική δράση δηλαδή.
1 σχόλιο:
Από τις περιπτώσεις που συμφωνώ απολύτως με τον σχολιάσμό σου.
ΑΠΟΛΥΤΩΣ !!!
Στο σύστημα όμως, όλης αυτής της ημαθιώτικης μεσαιωνικής θρησκοληψίας, να συμπεριλάβεις σε παρακαλώ και τα τοπικά ΜΜΕ (ενίοτε και δήθεν προοδευτικών "δημοσιογράφων" - τρομάρα τους) που το σιγοντάρουν και το προβάλουν...
Κάνω λάθος?
ΚΑΜΠΙΣΙΟΣ
Δημοσίευση σχολίου