Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2013

Η πρόταση Φλιτούρη κινείται στην σωστή κατεύθυνση - Τα προσχηματικά επιχειρήματα της ΕΛΜΕ Ημαθίας

Κορυφή
«Άνοιξε» και πάλι η συζήτηση για τις συγχωνεύσεις σχολείων που όμως έχει μια ποιοτική διαφορά από την προηγούμενη συζήτηση. Η ποιοτική διαφορά έγκειται στην νέα πρόταση του διευθυντή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που είναι διαφοροποιημένη από την δική του προηγούμενη που...
είχε προκαλέσει μεγάλες εντάσεις και τριβές.
Η πρόταση του Ευθ. Φλιτούρη είναι να παραμείνει το Γυμνάσιο Πλατέος στο υπάρχον σχολείο. Το σχολείο αυτό θα απορροφήσει τους μαθητές του Γυμνασίου Κορυφής που θα κλείσει δεδομένου ότι σήμερα έχει μόλις πενήντα μαθητές. Παράλληλα, θα συνεχίσει να λειτουργεί το Γυμνάσιο Τρικάλων που σήμερα αριθμεί 101 μαθητές και υπάρχει η προοπτική να δυναμώσει κι αυτό.
Ο Φλιτούρης προτείνει να καταργηθεί το Λύκειο στο Πλατύ που σήμερα συστεγάζεται με το Γυμνάσιο και να μεταφερθεί το μαθητικό δυναμικό στο διδακτήριο στην Κορυφή που πληροί όλες τις προϋποθέσεις ενός σύγχρονου σχολείου δεδομένου ότι διαθέτει αίθουσες διδασκαλίας άνετες, αίθουσα εργαστηρίων, αθλοπαιδιών και βιβλιοθήκη καθώς και ότι βρίσκεται δίπλα στο γήπεδο του χωριού.

Είναι προφανές ότι η πρόταση Φλιτούρη περιέχει απολύτως λογικά επιχειρήματα και κυρίως, δίνει λύση στα προβλήματα που έχουν αναφερθεί σχετικά με την έλλειψη χώρων διδασκαλίας κυρίως στο διδακτήριο στο Πλατύ.
Ταυτόχρονα η πρόταση κινείται στη λογική της ικανοποίησης όλων των πλευρών και κυρίως των μαθητών στους οποίους δίνεται η δυνατότητα να κάνουν μαθήματα σε πλήρεις αίθουσες με παρούσες όλες τις ειδικότητες των καθηγητών, γεγονός που δίνει στο σχολείο να προχωρήσει σε οργανωμένες εκδηλώσεις και δράσεις με μια σχετική μαζικότητα. Παράλληλα, παρέχει την ευκαιρία στους μαθητές της περιοχής να κοινωνικοποιηθούν αφού θα βρεθούν στον ίδιο χώρο με συνομήλικούς τους και θα δουλέψουν από κοινού.

Το Λύκειο που θα λειτουργήσει σύμφωνα με την πρόταση Φλιτούρη θα είναι ένα νέο σχολείο, άνετο και που παρέχει όλα τα εχέγγυα για σωστή διδασκαλία προς όφελος των μαθητών.

Ωστόσο, παρά την κατά την άποψή μου ορθή πρόταση Φλιτούρη προκλήθηκαν αντιδράσεις. Το δημοτικό συμβούλιο Αλεξάνδρειας με ομόφωνη απόφασή του εξέφρασε την άποψη να παραμείνει ως έχει η κατάσταση κλείνοντας τα μάτια στα δεδομένα που υπάρχουν αφενός και η διοίκηση Δημητριάδη να έχουν περάσει δυο χρόνια χωρίς να έχει κάνει απολύτως τίποτα αναφορικά με την ανακατανομή του μαθητικού δυναμικού ώστε να λειτουργήσουν όλα τα σχολεία με ικανοποιητικό αριθμό μαθητών.
Βέβαια, οι σύμβουλοι ευρισκόμενοι μπροστά στις δημοτικές εκλογές δεν ήταν σε θέση να αναλάβουν το πολιτικό κόστος της σύγκρουσης με κατοίκους που αντιδρούν.

Ωστόσο, αυτό που ξενίζει είναι η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ημαθίας που αν μη τι άλλο διαπνέεται από συντεχνιακή αντίληψη, κοντόφθαλμη προσέγγιση και αναχρονιστική λογική. Η ΕΛΜΕ Ημαθίας θέλει να μην αλλάξει τίποτα και μάλιστα εκφράζει άποψη λέγοντας ότι τα σχολεία σήμερα λειτουργούν καλά και δεν χρειάζεται να αλλάξει κάτι.

Επισημαίνει την δυσκολία που θα έχουν ορισμένοι εκπαιδευτικοί να μετακινηθούν από το Πλατύ προς Κορυφή και αναφέρεται κυρίως σε αυτούς που έρχονται από την Θεσσαλονίκη με το τρένο ως το Πλατύ και θα πρέπει να μετακινηθούν προς Κορυφή που βρίσκεται τέσσερα χιλιόμετρα πιο μακριά. Λες και οι εκπαιδευτικοί που σήμερα δουλεύουν στο γυμνάσιο Κορυφής δεν μετακινούνται. Εκτός κι αν οι εκπαιδευτικοί του γυμνασίου Κορυφής δεν έχουν την ίδια αξία με τους άλλους…

Η ΕΛΜΕ Ημαθίας λέει ότι θα δημιουργηθεί πρόβλημα με την μετακίνηση των μαθητών από Κορυφή προς Πλατύ. Φαίνεται ότι αγνοεί ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ημαθίας που υπηρέτησε ως διευθυντής στο γυμνάσιο Τρικάλων ότι στην Κορυφή πηγαίνουν για φοίτηση όχι μόνο παιδιά από την Κορυφή αλλά και από τον Πλάτανο, την Πρασινάδα, το Κλειδί και όλα αυτά μετακινούνται με μαθητικά λεωφορεία. Με τον ίδιο τρόπο θα συνεχίσει να γίνεται η μεταφορά προς άλλη κατεύθυνση. Προς τι λοιπόν η ένσταση;

Επίσης, αναφέρει ότι θα δημιουργηθεί πρόβλημα με τους μαθητές ρομά που κατοικούν στην Παλιόχωρα και σήμερα φοιτούν στο γυμνάσιο Κορυφής. Από πού προκύπτει ότι εφόσον πηγαίνουν σχολείο στην Κορυφή που απέχει από το χωριό τους τρια χιλιόμετρα δεν θα πάνε και στο Πλατύ με το μαθητικό λεωφορείο;
Θεωρώ προσχηματική την ένσταση της ΕΛΜΕ Ημαθίας και θα περίμενα έναν δικό της αγώνα καθημερινό και συνεχή και εντατικό να αυξηθεί η συμμετοχή τέτοιων ευπαθών ομάδων στην μαθητική διαδικασία.

Αναφορικά με την ένσταση που εκφράζει η ΕΛΜΕ Ημαθίας για το ενδεχόμενο να προτιμήσουν ορισμένα παιδιά του Λυκείου Πλατέος να πάνε στην Αλεξάνδρεια αντί στο νέο Λύκειο στην Κορυφή είναι οριακά αστείο. Από την ώρα που θα υπάρχει μαθητικό δρομολόγιο για Κορυφή και επιστροφή σε όλα τα χωριά της περιοχής (από Άραχο ως το Κλειδί και από Κορυφή ως το Πλατύ και την Πρασινάδα) θεωρώ πολύ δύσκολο να αποφασίσει κάποιος μαθητής να μετακινείται με ίδια έξοδα προς την Αλεξάνδρεια.

Αναφέρει η ΕΛΜΕ Ημαθίας ότι πιθανόν να προκληθούν διαθεσιμότητες καθηγητών. Αυτό είναι ένα σοβαρό πρόβλημα και ουδείς το θέλει ή το επιδιώκει. Ας αφήσει λοιπόν η ΕΛΜΕ όλα τα άλλα σαθρά επιχειρήματα και ας επικεντρώσει στο ζήτημα αυτό που είναι κορυφαίο και έχει να κάνει με τον πυρήνα της πολιτικής της κυβέρνησης που είναι απολύσεις.

Δείτε ολόκληρη την ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ημαθίας:


"Η ΕΛΜΕ Ημαθίας συνεπής στη θέση που έχει διατυπώσει εδώ και τρία χρόνια τώρα, στο θέμα των συγχωνεύσεων-καταργήσεων σχολείων, διαφωνεί ριζικά με την πρόταση του Διευθυντή Β/θμιας εκπαίδευσης του νομού μας για μεταφορά του Γυμνασίου Κορυφής στο Πλατύ και συγχώνευσή του με το Γυμνάσιο Πλατέως και ταυτόχρονα μεταφορά του Λυκείου Πλατέως στην Κορυφή.
Μετά από επισκέψεις στον Διευθυντή Εκπαίδευσης, σε όλα τα ενδιαφερόμενα σχολεία, στον Δήμαρχο Αλεξάνδρειας και προσεκτική εξέταση των στοιχείων που αφορούν την γεωγραφική θέση των σχολείων, τις συγκοινωνίες, αλλά και το μαθητικό δυναμικό της περιοχής, πιστεύουμε ότι η πρόταση αυτή θα δημιουργήσει, εκ του μη όντος, προβλήματα τόσο στους μαθητές και στους γονείς τους, όσο και στα σχολεία που αφορά.

Συγκεκριμένα:
1. Η απομάκρυνση του Γυμνασίου Κορυφής απ’ το χωριό θα αναγκάσει τους 67 μαθητές (τόσοι είναι φέτος, μετά τη συρρίκνωσή του λόγω μετακίνησης μαθητών στο Γυμνάσιο Τρικάλων) σε καθημερινή μετάβαση και επιστροφή στο Πλατύ με το αντίστοιχο, δυσβάσταχτο για την εποχή κρίσης που βιώνουμε, κόστος μεταφοράς, χωρίς να υπολογίζεται και ο χαμένος χρόνος. Ταυτόχρονα θα αποκόψει απ’ την εύκολη πρόσβαση στο σχολείο παιδιά από ευαίσθητο πληθυσμό γειτονικών χωριών.

2. Η συγχώνευσή με το Γυμνάσιο Πλατέως θα προκαλέσει την απώλεια τμημάτων διδασκαλίας και την αύξηση του αριθμού των μαθητών σε αυτά με συνέπεια την υποβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης γνώσης και την υπεραριθμία εκπαιδευτικών σε εποχές διαθεσιμότητας και απολύσεων.

3. Η μετακίνηση του Λυκείου Πλατέως στην Κορυφή, μπορεί να εξασφαλίζει ένα πιο άνετο, από άποψη χώρων, σχολείο, αλλά ταυτόχρονα συνεπάγεται την ταλαιπωρία, το χαμένο χρόνο, το δυσβάσταχτο κόστος για 55 τουλάχιστον μαθητές απ’ το Πλατύ που θα μεταβαίνουν καθημερινά και θα επιστρέφουν απ’ την Κορυφή. Εδώ πρέπει να σημειωθεί πως υπάρχει σοβαρή πιθανότητα πολλοί μαθητές του Λυκείου Πλατέως να προτιμήσουν την μετακίνησή τους στα Λύκεια Αλεξάνδρειας με συνέπεια τη συρρίκνωση του σχολείου και τη δημιουργία προϋποθέσεων για την κατάργησή του στο μέλλον.
Ταυτόχρονα θα υποβάλουν στην αντίστοιχη ταλαιπωρία και οικονομική αιμορραγία όσους και όσες εκπαιδευτικούς μετακινούνται σήμερα απ’ τη Θεσσαλονίκη στο Πλατύ με τραίνο, αφού θα πρέπει να βρουν άλλο μέσο μετάβασής τους ως την Κορυφή.

Για όλους αυτούς τους λόγους και διαπιστώνοντας ότι τα σχολεία λειτουργούν σήμερα χωρίς κανένα ουσιαστικό πρόβλημα, όχι μόνο διαφωνούμε με την πρόταση που πρόκειται να υποβληθεί απ’ τον Διευθυντή, αλλά και ζητάμε απ’ όλους τους αρμόδιους, Διεύθυνση Β/μιας, Δημοτικό Συμβούλιο Αλεξάνδρειας, Υπουργείο Παιδείας να ανακληθεί άμεσα η, εν αχρηστία εδώ και δύο χρόνια, απόφαση για κατάργηση του Γυμνασίου Πλατέως.

Η ΕΛΜΕ Ημαθίας μένει σταθερή στη θέση της για καμιά κατάργηση, καμιά συγχώνευση, καμιά μετακίνηση σχολείων.

Η τακτική αυτή της σταδιακής συγχώνευσης-κατάργησης σχολικών μονάδων, αντανακλά την γενικότερη πολιτική των κυβερνόντων. Δηλαδή να αντιμετωπίζεται η δημόσια εκπαίδευση, με όρους λογιστικούς και ενάντια στις πραγματικές ανάγκες των παιδιών.

Η μείωση σχολικών μονάδων, πέρα από το ότι οδηγεί σε περιορισμό εκπαιδευτικού προσωπικού, αποτελεί ένα άμεσο χτύπημα στην προσπάθεια των λαϊκών οικογενειών να μορφώσουν τα παιδιά τους".

Δεν υπάρχουν σχόλια: