Σάββατο, 17 Φεβρουαρίου 2018

35 χιλιάρικα σε συνεργείο για βλάβες- Καλούνται να ψηφίσουν οι σύμβουλοι και αρχίζουν τα ερωτήματα και ο φόβος

Το θέμα είναι γνωστό, είναι μεγάλο πρόβλημα και εδώ και χρόνια αποτελεί μια διαρκή οικονομική αιμορραγία για το δημοτικό ταμείο της Αλεξάνδρειας. Αναφέρομαι στα έξοδα, στα κόστη που πληρώνει ο δήμος κάθε χρόνο εδώ και χρόνια για την αποκατάσταση των βλαβών στα οχήματά του και ιδιαίτερα σ΄ εκείνα που είναι.... βαρέως τύπου όπως τα απορριμματοφόρα.
Στο ζήτημα αναφέρθηκε ουκ ολίγες φορές και ο ίδιος ο δήμαρχος τόσο στις συνεδριάσεις του συμβουλίου όσο και σε συνεντεύξεις του όπως στην τελευταία που παραχώρησε στην εφημερίδα ΗΜΕΡΗΣΙΑ στη Βέροια.

Το δημοτικό συμβούλιο την ερχόμενη Τετάρτη θα κληθεί να συζητήσει και να αποφασίσει αν θα εγκρίνει την πληρωμή των τιμολογίων του συνεργείου στο οποίο επισκευάζονται τα δημοτικά οχήματα. Όποιος προχωρήσει σε μια άθροιση των τιμολογίων που επισυνάπτονται στους συμβούλους μαζί με τα εισηγητικά θα διαπιστώσει ότι το εν λόγω συνεργείο ζητάει από το δημοτικό ταμείο ένα ποσό της τάξης των 35 χιλιάδων ευρώ περίπου. Στα τιμολόγια που επισυνάπτει αναφέρονται λεπτομερώς οι βλάβες, το κόστος της καθεμιάς κλπ. Είναι προφανές ότι όλη αυτή η διαδικασία έγινε απολύτως νομότυπα, έχει προηγηθεί η θετική εισήγηση της επιτροπής παραλαβής που αποτελείται από δημοτικούς υπαλλήλους και τώρα καλούνται οι δημοτικοί σύμβουλοι να εγκρίνουν ή όχι.

Εδώ προκύπτουν δυο σοβαρά ζητήματα. Το πρώτο είναι γιατί δεν δρομολογήθηκε εδώ και χρόνια η ανανέωση του εξοπλισμού του τομέα καθαριότητας; Το κόστος των συνεργείων και των βλαβών γενικότερα όσο και το κόστος της μεταφοράς των απορριμμάτων από τον ΣΜΑ στον ΧΥΤΑ Γιαννιτσών είναι πολλαπλάσιο της αγοράς οχημάτων είτε καινούργιων είτε μεταχειρισμένων σε καλή κατάσταση.
Το δεύτερο σοβαρό ζήτημα έχει να κάνει με την επί της ουσίας απαιτούμενη συνυπευθυνότητα των δημοτικών συμβούλων που ως άτομα ουδείς γνωρίζει αν και σε ποιο βαθμό έγιναν στα εν λόγω οχήματα οι επιδιορθώσεις και οι εργασίες που περιγράφονται στα τιμολόγια, αν και πότε έγιναν οι βλάβες, αν και σε ποιο βαθμό έγινε έρευνα αγοράς για τα ανταλλακτικά, αν τα ανταλλακτικά που χρησιμοποιήθηκαν είναι ακριβά ή όχι, αν είναι γνήσια ή όχι κλπ κλπ.
Οι δημοτικοί σύμβουλοι είναι αδύνατον να γνωρίζουν και όμως καλούνται να ψηφίσουν βασιζόμενοι στην έκθεση της επιτροπής των δημοτικών υπαλλήλων που ένα μέρος της δουλειάς τους είναι να παρακολουθούν τις εργασίες αυτές και να επιβλέπουν την καλή εκτέλεσή τους. Αυτοί όντως πρέπει, επιβάλλεται να γνωρίζουν και επειδή ακριβώς γνωρίζουν κάθισαν και συνέταξαν την έκθεσή τους που λέει ότι πρέπει το συνεργείο να πληρωθεί.

Έλα όμως ντε που υπάρχει και ένας νόμος και μια πρακτική στο ελληνικό κράτος που υποτίθεται ότι θέλει να χτυπήσει τη διαφθορά και ο οποίος αν σε συναντήσει σε ταλαιπωρεί για πολλά χρόνια. Μετά από χρόνια γίνεται ένας έλεγχος από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς και κάποιος γραφειοκράτης του κερατά διαπιστώνει ότι κακώς αγοράστηκε το τάδε ανταλλακτικό τόσο ενώ έπρεπε να αγοραστεί το δείνα ανταλλακτικό πιο φθηνά. Και απορρίπτει το τιμολόγιο και τυλίγει σε μια κόλα χαρτί όλους τους δημοτικούς συμβούλους που εν αγνοία τους ψήφισαν την πληρωμή του τιμολογίου και απαιτεί από αυτούς το  σύνολο του ποσού. Ναι, όπως το διαβάζεται γίνεται και μετά τρέχει και δε φτάνει ο καθένας εξ αυτών. Και τρέχει στα δικαστήρια να αποδείξει ότι δεν είναι κλέφτης και απατεώνας.

Υπό ποια λογική λοιπόν πρέπει να ψηφίζονται τέτοια ζητήματα από το δημοτικό συμβούλιο και να μην ολοκληρώνεται η όλη διαδικασία από τις υπηρεσίες;
Θα απαντήσει κανείς; Δε νομίζω. Αυτό όμως που ξέρω είναι ότι υπάρχουν δημοτικοί σύμβουλοι που θα αρνηθούν να ψηφίσουν διότι δε θέλουν στο μέλλον να βρεθούν μπλεγμένοι χωρίς λόγο και αιτία. 

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Φίλε καλή η προσπάθεια αλλά δεν τετραγωνίζεται ο κύκλος. Πολλά τα ερωτήματα. Γιατί δεν έχουν συνταχθεί μελέτες? Γιατί δεν υπάρχουν συμβάσεις? Γιατί δεν έχουν γίνει αναθέσεις? Υπάρχουν πολλά γιατί αλλά όχι για πολύ καιρό. Το σύστημα θέλει να αποφεύγει το ελεγκτικό που τέτοια καραγκιοζλίκια δεν τα υπογράφει και ο πονηρούλης Γκυρίνης προσπαθεί να τους κάνει όλους συνένοχους. Κάνε μια έρευνα να δεις πόσα ευρώ πληρώσαμε μέχρι σήμερα ,πόσα έχουν πληρωθεί με κατασχέσεις από δικαστικές αποφάσεις, και πόσα χρεωστάμε ακόμη . Μιλάμε μόνο για επισκευές και ανταλλακτικά και λάδια και πες μου μετά από το σύνολο αυτό πόσα καινούργια απορριμματοφόρα θα αγοράζαμε. Δυστυχώς αυτά και άλλα πολλά δεν έχουν τελειωμό. Όμως για ένα να είσαι απόλυτα σίγουρος . Τίποτα δεν μπορεί να μείνει κρυφό, και τίποτα δεν θα περάσει στις καλένδες. Αυτό να το θυμάσαι. Και αν θέλεις ψάξτο. Ξέρω ότι μπορείς το θέμα είναι αν θέλεις.

Ανώνυμος είπε...

ΑΠΟ ΤΗΜ ΜΙΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝΕ ΑΠΟΡΡΙΜΑΤΟΦΟΡΑ ΕΔΩ ΚΑΙ 6 ΜΗΝΕΣ.ΠΟΤΕ ΠΡΟΛΑΒΑΝΕ ΚΑΙ ΕΚΑΝΑΝ ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ 35000 ΕΥΡΩ??ΜΑ ΠΟΤΕ.ΕΠΙΔΗΜΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΛΑΒΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΜΕΣΑ ΣΕ ΕΝΑ ΜΗΝΑ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΥΠΕΡΤΙΜΟΛΟΓΗΜΕΝΑ ΕΙΝΑΙ???ΜΗΝ ΠΑΤΕ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΘΑ ΚΟΛΛΗΣΕΙ ΤΟ ΟΧΗΜΑ ΣΑΣ ΒΛΑΒΗ.Η ΟΥΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝ ΥΠΗΡΧΕ ΒΛΑΒΗ ΚΑΙ ΑΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΗΚΕ.ΤΕΛΟΣ ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΝΕΤΑΙΡΟΣ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΕΙ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ΤΑ ΑΛΛΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ.16 ΧΡΟΝΙΑ ΤΑ ΙΔΙΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΗΠΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝΕ??ΠΟΙΟΝ ΚΟΡΟΙΔΕΥΟΥΝΕ.

Ανώνυμος είπε...

Να είναι μόνο τα 35000 χιλιάδες ευρώ να πάει στο διάολο. Αυτά είναι μόνο η αρχή!!!! Το τι ακολουθεί δεν περιγράφεται. Μπείτε στην Διαύγεια να δείτε πόσοι προσφεύγουν στα δικαστήρια για να εισπράξουν τα χρήματα τους που δεν μπορούν να τα πάρουν διότι όλες αυτές οι πράξεις έγιναν με προφορικές εντολές και όχι με νόμιμο τρόπο.