Μας την έκανε την
τιμή ο διευθυντής της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ημαθίας να απαντήσει σε
δημοσίευμα σχετικά με την γκετοποίηση που ετοιμάζει το υπουργείο και
υλοποιείται μέσω αυτού αλλά δεν μας την έκανε ολόκληρη. Παραλείπει στην....
απάντησή του που έγραψε στο προσωπικό του προφίλ στο facebook να αναφερθεί ονομαστικά στα Τοπικά Χρονικά.
Ωστόσο αυτό δεν είναι το ζητούμενο. Το ζητούμενο είναι αυτά που γράφει και τα
οποία είναι παντελώς αστήρικτα και δείτε ως εξής γιατί το λέω αυτό.
1. Λέει ο κ. Διαμαντόπουλος ότι τον εγκαλώ ότι
υλοποιεί εκπαιδευτική πολιτική για τα προσφυγόπουλα που τα γκετοποιεί. Και με
εγκαλεί διοτι του το χρεώνω αυτό χωρίς βέβαια να κάνει τον κόπο να αναφέρει ότι
αναφέρω ρητά ότι οι διευθυντές δεν κάνουν του κεφαλιού τους αλλά υλοποιούν την
πολιτική του υπουργείου παιδείας. Πιθανόν να μην το διάβασε ή πιθανόν να μην
μπορούσε να στηρίξει το «επιχείρημά» του αν το συμπεριλάμβανε στην ανάρτησή
του. Είναι προφανές ότι ο διευθυντής ως ανώτερος κρατικός υπάλληλος του
υπουργείου είναι υποχρεωμένος να εφαρμόσει την πολιτική του υπουργείου. Άμα
διαφωνεί παρατείται αλλά στην προκειμένη περίπτωση, όπως φαίνεται από την
απάντησή του, όχι μόνο δε διαφωνεί αλλά επιχειρεί να την υπερασπίσει επικαλούμενος
μια επιστημονική ομάδα του υπουργείου.
2. Πάμε λοιπόν στην επιστημονική ομάδα του
υπουργείου που, όπως ισχυρίζεται ο κ. Διαμαντόπουλος, λέει ότι τα προσφυγόπουλα
ηλικίας 4-7 ετών να μείνουν εντός των στρατοπέδων κέντρων φιλοξενίας διότι
είναι ψυχολογικά επιβαρυμένα και δεν πρέπει να απομακρυνθούν από τις οικογένειές
τους. Πολύ σωστά εφόσον βέβαια προσκομίσει την "γνωμάτευση" - απόφαση αυτή.
Ωστόσο, αυτή η πρακτική που προτείνει η επιστημονική ομάδα και αποδέχεται
το Υπουργείο και υλοποιεί με προθυμία ο κ. Διαμαντόπουλος στην Ημαθία δεν
βρίσκει σύμφωνη ούτε την ΔΟΕ (Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας), ούτε τον
Πανελλήνιο Σύλλογο Αναπληρωτών Δασκάλων, ούτε τον τοπικό σύλλογο Ημαθίας των
δασκάλων αλλά και ούτε τον ίδιο τον Υπουργό Φίλη που δήλωνε προ δυο μηνών ότι «το “κλειδί” για την αντιμετώπιση των
εκπαιδευτικών αναγκών των προσφύγων-παιδιών είναι να βρούμε τον τρόπο για το
πώς θα εντάξουμε τα παιδιά αυτά. Ο κοινός παρονομαστής είναι να μη
δημιουργηθούν οι συνθήκες που θα οδηγήσουν σε μια μορφή γκέτο», προσθέτοντας
πως «πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου είναι τους επόμενους μήνες,
σταδιακά, η μεγάλη πλειονότητα των παιδιών να βρίσκεται στο σχολικό δίκτυο, να
υπάρχουν τάξεις υποδοχής και ένταξης στο κανονικό σύστημα του σχολείου».
Τώρα, πώς κατά το Υπουργείο, την επιστημονική ομάδα και τον κ.
Διαμαντόπουλο οι τάξεις εντός του 722 και τα απογευματινά τμήματα στα δημοτικά
συνιστούν ένταξη στο σχολικό δίκτυο είναι ένα ζητούμενο που μόνο με …ακροβατική
λογική μπορεί να απαντηθεί. Πιστεύει ο διευθυντής ότι η λειτουργία απογευματινών τμημάτων στα δημοτικά ενσωματώνει τα προσφυγόπουλα; Με ποιον ακριβώς τρόπο; Αφού μόνα τους θα είναι. Γιατί να μην κάνουν τμήματα, και άλλα τμήματα, μέσα στα στρατόπεδα να γλυτώσουν και τα έξοδα;
Συνεχίζουμε.
Η ΔΟΕ λοιπόν, η ομοσπονδία της οποίας μπορεί να είναι μέλος ο διευθυντής
αλλά φαίνεται ότι δεν διαβάζει τις ανακοινώσεις της λέει τον Ιούλιο, μόλις πριν
έναν μήνα δηλαδή τα εξής μεταξύ άλλων: «Θεωρούμε
ότι:
1. Η εκπαίδευση αποτελεί βασικό
δικαίωμα όλων και επομένως πρέπει να παρέχεται δωρεάν και δημόσια σε όλα τα
παιδιά που ζουν στην Ελλάδα συμπεριλαμβανομένων και των παιδιών των προσφύγων
και των μεταναστών. Το κράτος είναι υποχρεωμένο να διευκολύνει αποφασιστικά
ώστε όλα τα παιδιά και όλες οι ομάδες πολιτών να ξεπεράσουν τυχόν δυσκολίες και
δυστοκίες και να κάνει την εκπαίδευση ελκυστική σε όλες και όλους και τα
δημόσια σχολεία χώρο κάλυψης των εκπαιδευτικών αναγκών του κάθε μαθητή.
2. Η εκπαίδευση των παιδιών των
προσφύγων και των μεταναστών χρειάζεται να πραγματοποιηθεί μέσα στα δημόσια
σχολεία και νηπιαγωγεία, μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά, με συνθήκες
συνεκπαίδευσης. Καταγγέλουμε οποιαδήποτε απόπειρα, με κάθε δικαιολογία, να
δημιουργηθούν χώροι "εκπαίδευσης" γκέτο, μακριά από τα δημόσια
σχολεία είτε μέσα σε αυτά αλλά εκτός της κανονικής τους λειτουργίας. Θα πρέπει
βέβαια να ληφθεί μέριμνα για την ομαλή κατανομή των παιδιών των προσφύγων στις
σχολικές μονάδες.
3. Η εκπαίδευση των παιδιών των
προσφύγων και μεταναστών χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή γιατί τα παιδιά αυτά
έχουν στερηθεί την εκπαίδευση για μεγάλο χρονικό διάστημα και έχουν ιδιαίτερα
τραυματικές εμπειρίες. Γι' αυτό χρειάζονται επαγγελματίες εκπαιδευτικοί με
σταθερές σχέσεις εργασίας μέσα από μαζικούς διορισμούς μόνιμου προσωπικού.
Και για να μην αφήσει καμιά παρανόηση η ΔΟΕ
τονίζει ότι «Σε αυτά τα πλαίσια απαιτούμε:
- Εγγραφή όλων των παιδιών προσφύγων και
μεταναστών στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης καθώς και των κάτω των 4 ετών στους
παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς χωρίς προϋποθέσεις
Προφανώς όλοι αυτοί,
ομοσπονδία δασκάλων, υπουργός και αναπληρωτές δάσκαλοι είναι άσχετοι και χωρίς
παιδαγωγική υποδομή και ανίδεοι και προτείνουν κάτι που θα κάνει κακό στην
ψυχική υγεία των παιδιών. Πιθανόν να συμβαίνει γιατί προσωπικά ούτε γνώσεις
ψυχολογίας διαθέτω ούτε παιδαγωγός είμαι. Ανακοινώσεις διαβάζω και πολιτικά
προσεγγίζω το θέμα. Και όλοι, μα όλοι, χωρίς κομματικούς διαχωρισμούς
καταλήγουν ότι αυτό που γίνεται σήμερα οδηγεί σε γκέτο.
Κλείνοντας να
επισημάνω ότι ο διευθυντής παραλείπει σκόπιμα ή όχι να αναφερθεί στην πρόταση
των συναδέλφων του της ΔΟΕ που λέει να προσληφθούν δάσκαλοι που θα διδάξουν και
περιορίζεται να πει ότι η συνεργασία με τις ΜΚΟ και τους εθελοντές είναι αγαστή.
Είναι προφανές ότι εκφράζει πολιτική θέση που είναι το εκπαιδευτικό έργο να
γίνεται μέσω των ΜΚΟ και εθελοντών και όχι από δασκάλους που θα προσληφθούν από
το Υπουργείο και θα πληρώνονται από αυτό. Και μην βιαστεί να πει ότι οι 200
περίπου θα προσληφθούν είναι ικανοί να καλύψουν τις ανάγκες των χιλιάδων
προσφυγόπουλων στην επικράτεια.
Συμπερασματικά να πω
ότι ο κ. Διαμαντόπουλος έσπευσε να υπερασπιστεί την πολιτική του υπουργείου
Παιδείας του οποίου είναι στέλεχος, ο ενδιάμεσος, ο ιμάντας δηλαδή της εφαρμογής
της στην Ημαθία. Είναι μια θεμιτή ενέργεια πλην όμως το υπουργείο υλοποιεί
πολιτικές και ως γνωστόν οι πολιτικές αυτές υπόκεινται σε κριτική.
Κάθε σχόλιο ή
απάντηση ευπρόσδεκτη από τον διευθυντή αλλά και από το συνδικαλιστικό όργανο
των δασκάλων της Ημαθίας που αν μη τι άλλο θα πρέπει να έχουν άποψη, την ίδια
άποψη με το συνδικάτο τους, όπως αυτή εκφράστηκε με ανακοίνωση τον περασμένο Μάρτιο.
*Ο κ. Διαμαντόπουλος δεν έκανε το αυτονόητο, να δώσει την ευκαιρία στους αναγνώστες του να διαβάσουν το δημοσίευμα που έκανα. Πιθανόν να είναι ακόμα μια παράλειψή του.
Ωστόσο, εγώ δεν θα παραλείψω να κάνω το αυτονόητο που είναι να δημοσιεύσω αμέσως την απάντησή του ώστε να έχετε μια σφαιρική άποψη επί του θέματος.
ΔΙΟΝΥΣΗΣ
ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ 20 ώρες
· Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ
ΠΡΟΣΦΥΓΟΠΟΥΛΩΝ ΚΑΙ ΜΙΑ ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ
Με αφορμή πρόσφατο
δημοσίευμα τοπικού blog, σχετικά με την προγραμματιζόμενη εκπαίδευση των
προσφυγόπουλων στην Αλεξάνδρεια και την κριτική ότι "... η επιλογή του κ.
Διαμαντόπουλου εμφορείται από τη λογική του αποκλεισμού...", είναι ανάγκη
να δοθεί μια απάντηση, πρωτίστως προς αποκατάσταση της αλήθειας και
δευτερευόντως για την προσβλητική κριτική περί γκετοποίησης.
Έχουμε και λέμε
λοιπόν:
1) Οι Διευθύνσεις
Εκπαίδευσης δεν χαράσσουν δική τους ξεχωριστή πολιτική, αλλά, όπως όλες οι
δημόσιες υπηρεσίες, οφείλουν να υλοποιούν την πολιτική της εκάστοτε νόμιμης
Κυβέρνησης. Την αυτονόητη αυτή υποχρέωση φαντάζομαι την ενστερνιζόμαστε όλοι
μας, με εξαίρεση προφανώς τον συντάκτη του άρθρου που φαίνεται να την αγνοεί.
2) Σύμφωνα με τον
έως τώρα σχεδιασμό του Υπουργείου Παιδείας, στα προσφυγόπουλα ηλικίας 4-7 ετών
θα προφερθεί προσχολική αγωγή με τη σύσταση νηπιαγωγείων εντός των Κέντρων
Φιλοξενίας. Τα παιδιά ηλικίας 8-12 ετών θα φοιτήσουν σε απογευματινές Τάξεις
Υποδοχής που θα λειτουργήσουν εντός των γειτονικών Δημοτικών Σχολείων.
Επομένως, η αναφορά του δημοσιογράφου ότι... "τα προσφυγόπουλα που
βρίσκονται σε ηλικία δημοτικού θα φοιτήσουν σε τάξεις εντός των
κέντρων..." συνιστά σαφή παραπληροφόρηση.
Στο εύλογο ερώτημα,
που θα μπορούσε να υποβάλει κανείς, γιατί τα παιδιά 4-7 ετών να φοιτήσουν σε
νηπιαγωγεία εντός των Κέντρων και όχι στα υπάρχοντα νηπιαγωγεία, η απάντηση
είναι απλή: αυτό προτείνει η ειδική επιστημονική επιτροπή του Υπουργείου Παιδείας,
που αποτελείται κυρίως από καθηγητές Παιδαγωγικών Τμημάτων, εκτιμώντας πως τα
παιδιά αυτής της ηλικίας, λόγω της ψυχολογικής τους επιβάρυνσης, δεν θα έπρεπε
να απομακρυνθούν, σε πρώτη φάση, από το χώρο των οικογενειών τους. Αν κάποιος
διαφωνεί με την παιδαγωγική και ψυχολογική αυτή άποψη, θεωρώντας πως συνιστά
γκετοποίηση, τότε θα πρέπει και να την τεκμηριώσει επαρκώς, με επιστημονικά
προφανώς επιχειρήματα και όχι με αφορισμούς και αβασάνιστους χαρακτηρισμούς.
Αυτά προς αποκατάσταση της αλήθειας.
Και όσο αφορά στην
ουσία: Σύντομα θα ανακοινωθεί το ειδικό πρόγραμμα σπουδών γι' αυτές τις δομές,
ενώ κατάλληλο διδακτικό υλικό θα χορηγηθεί στους εκπαιδευτικούς που πρόκειται
να προσληφθούν και να επιμορφωθούν. Σε όλη αυτή την προσπάθεια, μέριμνα και
υποχρέωσή μας, ως Διεύθυνση Εκπαίδευσης, είναι να συνεργαστούμε με όλους τους
θεσμικούς φορείς (Τοπική Αυτοδιοίκηση, Στρατός, ΜΚΟ, εθελοντές) ώστε να
διαμορφώσουμε τις καλύτερες δυνατές συνθήκες για την έναρξη της εκπαίδευσης των
προσφυγόπουλων. Δύσκολο το εγχείρημα και πρωτόγνωρο για τη Διοίκηση της
Εκπαίδευσης, γι' αυτό ζητάμε την υποστήριξη όλων, ώστε να έχουμε το καλύτερο
δυνατό αποτέλεσμα γι' αυτά τα παιδιά που δικαιούνται ένα καλύτερο μέλλον.
Ευτυχώς έως τώρα την
έχουμε από πολλούς, με πρώτους τους εκπαιδευτικούς της περιοχής μας
1 σχόλιο:
Η απάντησή μου στο δημοσίευμά σας:
http://www.laos-epea.gr/topika/item/43516-symfona-me-ton-proistameno-d-diamantopoulo-kalymmena-apo-daskalous-kai-nipiagogoys-ta-sxoleia-tis-imathias-stin-eidiki-ekpaidefsi-oi-perissoteres-kenes-theseis.html
Δημοσίευση σχολίου