Τρίτη, 11 Νοεμβρίου 2014

Καταγγελίες μαθητών του Λυκείου Πλατέος εις βάρος γονέων και του διευθυντή για πιέσεις και προπηλακισμούς / Τα αιτήματά τους

Το μεσημέρι συναντήθηκα με μια ομάδα μαθητών από το Λύκειο Πλατέος και αυτά που ανέφεραν ως καταγγελίες θα πρέπει άμεσα να διερευνηθούν αφενός και να καταδικαστούν αφετέρου εάν και εφόσον αληθεύουν. Είναι προφανές ότι οι απαντήσεις που πιθανόν να πάρουμε θα δημοσιευτούν όλες χωρίς κανέναν περιορισμό.


Οι μαθητές είπαν ότι το πρωί της... Δευτέρας έλαβαν χώρα στο σχολείο τους γεγονότα που είχαν ως πρωταγωνιστές τόσο τον Λυκειάρχη τους όσο και ορισμένους γονείς, μέλη της διοίκησης του συλλόγου και όχι μόνο. Ο στόχος όλων αυτών ήταν να σταματήσει η κατάληψη που είχε αρχίσει στο σχολείο από την Παρασκευή μετά από απόφαση της συντριπτικής πλειοψηφίας των μαθητών.

Ας πάρουμε το ιστορικό, όπως παρατέθηκε από τους μαθητές στα "Τοπικά ΧΡΟΝΙΚΑ".

Την Παρασκευή αρχίζει η κατάληψη μετά από απόφαση της συνέλευσης. Οι μαθητές μένουν μέσα στο κτήριο του σχολείου. Οι αντιδράσεις στην πρώτη φάση είναι λεκτικές. Αντιδρούν ορισμένοι μαθητές της τρίτης Λυκείου που δεν θέλουν να χάνουν μαθήματα διότι το πρόγραμμά τους είναι συγκεκριμένο εν όψει πανελλαδικών εξετάσεων. Ωστόσο, αυτοί κάνουν μάθημα και δεν επηρεάζουν την κινητοποίηση.

Το βράδυ του Σαββάτου ορισμένοι μαθητές που παραμένουν στο κτήριο παραβιάζουν την πόρτα του διευθυντή του σχολείου και κοιμούνται μέσα στο γραφείο του. Δεν κάνουν καμιά ζημιά ούτε φθορά ούτε πειράζουν τα αντικείμενα που βρίσκονται εντός του γραφείου. Γίνονται αντιληπτοί από την καθαρίστρια και προφανώς μέσω αυτής ενημερώνεται ο Λυκειάρχης που σπεύδει στο σχολείο και εκεί αρχίζει η πρώτη σύγκρουση.

Η σύγκρουση αυτή είναι λεκτική και εμπεριέχει κυρίως απειλές ότι θα ενημερωθεί η τοπική αστυνομία και ότι θα ζητήσει την επέμβασή της μετά από σχετική ενημέρωση του εισαγγελέα. Οι μαθητές δεν πτοούνται διότι όλοι αντιλαμβάνονται ότι ο στόχος του διευθυντή είναι να λήξει η κατάληψη.

Το πρωί της Δευτέρας κλιμακώνεται η αντίδραση αυτών που θέλουν να λήξει η κατάληψη. Οι μαθητές συγκεντρώνονται και αποφασίζουν με ισχυρή πλειοψηφία να συνεχίσουν. Στο σχολείο σπεύδουν ορισμένοι γονείς που επιτίθενται φραστικά στους μαθητές και πιέζουν φορτικά να αλλάξουν άποψη και να αποσύρουν τις υπογραφές τους από το κείμενο της κατάληψης. Μέσα σ΄ αυτούς και ένας εν ενεργεία δημοτικός σύμβουλος της πλειοψηφίας του δήμου Αλεξάνδρειας που πήγε στο σχολείο ως γονέας αφού η κόρη του βρίσκεται στην τρίτη λυκείου. Οι μαθητές ισχυρίζονται ότι ο Μ. Κυτούδης εκνευρισμένος επιτέθηκε λεκτικά με ρατσιστικό χαρακτηρισμό σε αλβανικής προέλευσης μαθητή. Λίγο μετά όμως ισχυρίζονταν μετ΄ επιτάσεως ότι δεν συνέβη ποτέ κάτι τέτοιο και μάλιστα ορκίζονταν γι αυτό και επιπλέον μάλιστα απείλησε και μήνυση μέλος του ΔΣ του συλλόγου που του έκανε παρατήρηση για το θέμα αυτό. 

Από την άλλη μεριά ο ίδιος ο διευθυντής του σχολείου σύμφωνα με τις μαρτυρίες των μαθητών εκτός των φραστικών πιέσεων να λήξουν την κατάληψη έβαλε το χέρι του μέσα στο κάγκελο και έπιασε έναν μαθητή του από το αφτί!!! Επίσης, λένε οι μαθητές, ότι άρπαξε από έναν άλλο μαθητή του το κυπελλάκι του καφέ και του το πέταξε και στη συνέχεια του έδωσε ένα ευρώ για τη ...ζημιά!

Είναι φανερό ότι τέτοια φαινόμενα είναι άκρως επικίνδυνα εάν και εφόσον αληθεύουν στην πλήρη περιγραφή τους και όπως μεταφέρθηκαν από τους μαθητές σε μας. Απαιτείται μια απάντηση κυρίως από τον διευθυντή του σχολείου και ένα δημόσιο σχόλιο από τον δημοτικό σύμβουλο εάν και εφόσον ήταν πρωταγωνιστής αυτού του επεισοδίου.

Κλείνοντας παραθέτουμε τα αιτήματα των μαθητών όπως δόθηκαν σε χειρόγραφο στα "Τοπικά ΧΡΟΝΙΚΑ"

Τα αιτήματά μας- όχι στην παιδεία όπως επιχειρούν να την διαμορφώσουν σήμερα.

1. Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων
2. Επαναπροσλήψεις και διορισμοί καθηγητών
3. Αναδιαμόρφωση των απαρχαιωμένων βιβλίων που πρέπει να παραδίδονται στην ώρα τους.
4. Κατάργηση του "My school" (φακέλωμα μαθητών) 
5. Καμιά εισβολή αστυνομίας σε καταλήψεις και καμιά σύλληψη μαθητή.
6. Επαναφορά των ειδικοτήτων που καταργήθηκαν στα ΕΠΑΛ
7. Όχι στην παιδεία για λίγους και εκλεκτούς, δηλαδή πλούσιους.
8. Παραίτηση όσων θεσπίζουν και υποστηρίζουν αυτό το σύστημα
9. Λιγότερη ύλη καθώς οι συνθήκες λειτουργίας των σχολείων καθιστούν αδύνατο να βγει στον διαθέσιμο σχολικό χρόνο.
10. Η ύλη να δίνεται εγκαίρως
11. Όχι στις συγχωνεύσεις των τμημάτων καθώς όταν είναι τριάντα μαθητές μέσα στην ίδια τάξη, ο καθηγητής δεν μπορεί να διαχειριστεί την ύλη ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες της τάξης και απλά τρέχουν και αυτοί για να βγάλουν την ύλη το συντομότερο δυνατόν και οι μαθητές στα φροντιστήρια επιβαρύνοντας τους γονείς τους οικονομικά.
12. Τα ξενόγλωσσα βιβλία να δίνονται σε όλους δωρεάν
13. Να γνωρίζουν όλοι οι μαθητές προ πολλού τα μόρια και το επίπεδο της κάθε σχολής
14. Όχι στην αξιολόγηση καθηγητών και σχολικών μονάδων που υπονομεύει την ίδια την εκπαίδευση.




















3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

νομιζω οτι εχουμε ξεφυγει!!!!!που νομιζουν οτι βρισκονται οι μαθητες με τον καφε στο χερι?στο γηπεδο ή στην καφετερια???εχει χαθει εντελως ο σεβασμος !!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

οταν ομως οι καθηγητες βγαινουν στον προαυλιο χωρο του σχολειου με το καφεδακι στο χερι και με το τσιγαρακι στο στομα δεν λετε τιποτα ...το ποιοι εχουν ξεφυγει κυριε ανωνυμε ειναι αλλοι και οχι οι μαθητεσ ....;)

Ανώνυμος είπε...

τους βαζουμε ολους ισους κι ομοιους?μην τρελαθουμε τωρα!!!