Σάββατο, 1 Νοεμβρίου 2014

Ομόφωνα στο πλευρό των παιδιών τους οι γονείς του 1ου Γυμνασίου Αλεξάνδρειας / ΝΑΙ στην πορεία της Δευτέρας

Μόλις ολοκληρώθηκε η έκτακτη γενική συνέλευση των γονέων των μαθητών του 1ου Γυμνασίου Αλεξάνδρειας όπου....
συζητήθηκε το θέμα - αίτημα των μαθητών του σχολείου να συμπαρασταθούν στην Δευτεριάτικη συγκέντρωση και πορεία που θα πραγματοποιηθεί από κοινού με το δεύτερο Γυμνάσιο της πόλης αλλά και τα δύο Λύκεια που αποφάσισαν να προχωρήσουν σε καταλήψεις των σχολείων τους.
Παρόντες ήταν οι μαθητές που συμμετέχουν στο 15μελές και οι οποίοι εξήγησαν τους λόγους και τις αιτίες που προχώρησαν στην απόφαση αυτή και οι οποίοι πλέον είναι διαχρονικοί. Αφορούν στις ελλείψεις που παρατηρούνται στην εκπαίδευση, στο νέο Λύκειο που περιορίζει ακόμα περισσότερο τις δυνατότητες να σπουδάσουν οι μαθητές κλπ.
Οι γονείς που παρίσταντο στην συνέλευση ομόφωνα είπαν ότι είναι δίπλα στον αγώνα των παιδιών τους και από την συμμετοχή τους στην πορεία της Δευτέρας θα αποδειχτεί αν θα στηρίξουν στην πράξη ή όχι την εξέλιξη αυτή.
Να σημειωθεί ότι οι μαθητές την προηγούμενη βδομάδα με συντριπτική πλειοψηφία κατέληξαν στην απόφαση αυτή και τόνισαν ότι η πορεία της Δευτέρας που θα έχει κατάληξη το Δημαρχείο της Αλεξάνδρειας είναι το πρώτο βήμα και αν δεν γίνουν τα αιτήματά τους αντικείμενο συζήτησης θα κλιμακώσουν τον αγώνα τους. 

ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ
Ως μαθητές του γυμνασίου και αυριανοί μαθητές του λυκείου έχουμε συνειδητοποιήσει δυστυχώς πως το κράτος και συγκεκριμένα το εθνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν δρα προς όφελος μας αλλά σκοπεύει να μας εξουθενώσει και να καταστρέψει το μέλλον μας. είμαστε πλήρως απογοητευμένοι από το θέμα της ‘τράπεζας θεμάτων’ και τα άλλα θέματα της εξοντωτικής εκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης και εντελώς δυσαρεστημένοι από τον τρόπο λειτουργίας του σημερινού σχολείου!
• Όπως αναφέρει η ΟΛΜΕ: «Ο νέος νόμος για το λύκειο και την κατάρτιση, με την καθιέρωση της τράπεζας θεμάτων και των πανελλαδικού τύπου εξετάσεων σε όλες τις τάξεις του λυκείου και σε όλα τα μαθήματα μαζί με την αλλαγή στον τρόπο προαγωγής, θα αυξήσει την μαθητική διαρροή μειώνοντας τον αριθμό των μαθητών στο λύκειο και ωθώντας τους βίαια στην πρόωρη μεταγυμνασιακή στενή κατάρτιση και την εκμεταλλευτική μαθητεία». Χαρακτηριστικό παράδειγμα στον νομό μας είναι πως φέτος το 20,04% των μαθητών της α’ λυκείου ήταν μετεξεταστέοι ενώ με το παλιό σύστημα την περσινή χρονιά ήταν μόλις το 3,24%
• Δεν υπάρχει δωρεάν παιδεία καθώς με το «νέο λύκειο» μας εξαναγκάζουν έμμεσα να προσφύγουμε στην παραπαιδεία ώστε να ανταπεξέλθουμε με επιτυχία στις πολύ απαιτητικές μαθητικές μας υποχρεώσεις. Το παραπάνω γεγονός σε αυτές τις μέρες της ακραίας οικονομικής ανέχειας που ζούμε ¨δολοφονεί¨ και εξοντώνει πλήρως τις οικογένειες μας.
• Το σχολείο δεν είναι πλέον ζωντανός οργανισμός και το μέσον για να διαμορφώσει σωστούς ανθρώπους οξυδερκείς πολίτες που θα είναι χρήσιμοι στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο αλλά απομακρύνει τα παιδιά από τον καθηγητή αφού δεν του δίνει το περιθώριο να κάνει κάποια άλλη δραστηριότητα εκτός βιβλίου ή να βοηθήσει τους μαθητές εξηγώντας τα μαθήματα περισσότερες φορές λόγω της επιβαρυμένης και πολύ μεγάλης ύλης.
• Δεν υπάρχει αξιοκρατία αφού κάθε σχολείο δίνει διαφορετικά θέματα πανελληνίων από την τράπεζα θεμάτων και έτσι η αξιολόγηση των μαθητών δεν βασίζεται στην ισοτιμία.
• Σκάνδαλο παραχάραξης ενδοσχολικών διαδικασιών στην Α λυκείου κατήγγειλε δημοσίευμα της ιστοσελίδας ischool.e-steki.gr κι αναπαράχθηκε από την επίσημη σελίδα της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ).Πράγμα που επίσης ενισχύει την έλλειψη ισοτιμίας ανάμεσα στους μαθητές.
• Το σύστημα περιορίζει τις σχολές που θα είχαμε την δυνατότητα να μπούμε αφού ο μαθητής μπορεί να δηλώσει μόνο ένα πεδίο (ενώ παλιότερα 2) και τα πεδία πρόκειται να αυξηθούν( από 5 σε 6) . Άρα όπως γίνεται αντιληπτό ο αριθμός σχολών που μπορούμε να δηλώσουμε είναι αρκετά μικρότερος από το προηγούμενο σύστημα
• Το νέο λύκειο έχει μεταβληθεί σε ένα εξοντωτικό και συνεχές εξεταστικό σύστημα που αποτρέπει τον νέο να φοιτά σε αυτό. Ο μαθητής αντιμετωπίζεται σαν να είναι ένα ρομπότ μνήμης και αντοχής το οποίο θα πρέπει αποκλειστικά να διαβάζει , πράγμα το οποίο εμποδίζει τους νέους να καλλιεργούν τα ενδιαφέροντας τους και επομένως η δημιουργικότητα της ηλικίας δεν διοχετεύεται σε κάτι ουσιαστικό.
• Το ότι οι τάξεις έχουν συμπτυχτεί και ο αριθμός μαθητών σε κάθε τάξη είναι μεγάλος κάνει το μάθημα ανεπαρκές για τον μαθητή αφού ο καθηγητής δυσκολεύεται να διακρίνει και να αντιμετωπίσει τις ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή ξεχωριστά. Οπότε η εξατομικευμένη διδασκαλία έχει ¨ακυρωθεί¨.
• Οι δημόσιες δαπάνες για την παιδεία συνεχώς συρρικνώνονται: 2,75% του ΑΕΠ με συνεχή μείωση τα επόμενα χρόνια, όταν ο μέσος όρος στην Ε.Ε. είναι πάνω από 5%.Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η έλλειψη σχολικών φυλάκων και οι μειωμένες υλικοτεχνικές υποδομές του σχολείου
• Οι ώρες της φυσικής αγωγής έχουν μειωθεί (από 3 σε 2) .Γεγονός που δείχνει την παραμέληση της σωματικής μας υγείας και άσκησης από το εκπαιδευτικό σύστημα ,σε μία κοινωνία που λόγω της οικονομικής κρίσης πολλές οικογένειες δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να στείλουν τα παιδιά τους σε εξωσχολικές δραστηριότητες ώστε να αθληθούν.
Κλείνοντας θέλουμε να τονίσουμε πως το «νέο λύκειο» αναπαράγει τους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση. Ακόμα ισοπεδώνει τις ιδιομορφίες και τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής και σχολικής μονάδας και ο μαθητής αντιμετωπίζει ένα πλήρως εξουθενωτικό σύστημα το οποίο δεν του προσφέρει ουσιαστική μόρφωση.
ΜΑΘΗΤΕΣ 1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ.





Δεν υπάρχουν σχόλια: