Τετάρτη, 18 Μαΐου 2016

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΗΜΑΘΙΑΣ: ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΩΘΟΥΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ – ΕΕ-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ


Μέσα στον Απρίλη, απόλυτα εναρμονισμένη με το χρονοδιάγραμμα που προβλέπουν τα Μνημόνια ΕΕ-ΔΝΤ  κι οι κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ, κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ακολουθώντας την......
ίδια πορεία με τους μνημονιακούς προκατόχους της ΝΔ και ΠΑΣΟΚ , προχώρησε σε καταιγισμό νομοθετικών πρωτοβουλιών που αποδομούν και διαλύουν περαιτέρω τη δημόσια εκπαίδευση.

Οι πρόσφατες παρεμβάσεις του Υπουργείου Παιδείας , στα νηπιαγωγεία με την αύξηση νηπίων ανά τμήμα και τις προωθούμενες καταργήσεις – συγχωνεύσεις νηπιαγωγείων, στα δημοτικά με το «νέο τύπο Ολοημέρου» και τις αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα, στην ειδική Αγωγή με τη διάλυση των σταθερών δομών της και την παραπέρα διεύρυνση των ελαστικά εργαζόμενων στο χώρο, δημιουργούν μία κατάσταση που για τη νέα σχολική χρονιά σημαίνει αύξηση της ανεργίας με σημαντικό περιορισμό προσλήψεων, μηδενικούς μόνιμους διορισμούς, ρόλο λάστιχο για κάθε εκπαιδευτικό!

Προσπαθούν να πείσουν για μία δήθεν δημοκρατική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, βελτίωση της κατάστασης στη βαριά πληγωμένη από τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές εκπαίδευση. Πρόκειται για ψέματα! Οδηγός Υπουργείου-κυβέρνησης είναι οι ανάγκες της ντόπιας ολιγαρχίας και των ξένων ιμπεριαλιστικών οργανισμών. Κριτήριο κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ και ΟΟΣΑ η εργασιακή ευελιξία και περιπλάνηση, η ανασφάλεια κι η συνεχής ομηρία, ένα σχολείο που δεν αμβλύνει κοινωνικές και ταξικές ανισότητες αλλά τις οξύνει και τις βαθαίνει, σχολείο πολυδιασπασμένο, κατακερματισμένο, φθηνό, σχολείο της αγοράς.

Αν αυτά είναι τα κριτήρια στα οποία υπακούοντας αποσαθρώνουν εκπαίδευση, μαθητές κι εκπαιδευτικούς, οδηγός και κριτήρια  δικά μας, του εκπαιδευτικού κινήματος ήταν, είναι και θα είναι οι ανάγκες μαθητών ,εκπαιδευτικών και εκπαίδευσης .Όποιος υποχωρεί έστω και ελάχιστα από αυτή την αρχή θέτει εντέλει τον εαυτό του στην αντίπερα όχθη μαζί με όσους επιδίωξαν κι επιδιώκουν μία εκπαίδευση διαλυμένη.

Οι αλλαγές που νομοθετήθηκαν άρον άρον αλλά και η λεγόμενη «Έκθεση του προέδρου της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία» εγκαινιάζουν μία νέα επιχείρηση δραστικών, αντιεκπαιδευτικών παρεμβάσεων που κινούνται με ευλάβεια στις ράγες των κατευθύνσεων ΟΟΣΑ και μνημονιακών υποχρεώσεων. Κάνουν λόγο για «αυτονομία, ανάληψη ευθύνης, λογοδοσία», λέξεις φτιασιδωμένες που δε σημαίνουν τίποτα άλλο παρά τις γνωστές επιδιώξεις τους για αυτόνομη, διαφοροποιημένη, ανταγωνιστική σχολική μονάδα, υπεύθυνη για τα οικονομικά της, τα αναλυτικά προγράμματα, βιβλία, τους υποταγμένους εκπαιδευτικούς δίχως κανένα εργασιακό δικαίωμα. Σημαίνουν και την ολική επαναφορά της αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης και του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας αποτελώντας συνέχεια και πιστό αντίγραφο της εκπαίδευσης που «οραματίστηκαν» κι επιχείρησαν να προωθήσουν υπουργοί όπως η Διαμαντοπούλου, ο Αρβανιτόπουλος και ο Λοβέρδος και συνάντησαν την καθολική αντίδραση και αντίσταση εκπαιδευτικών, μαθητών, γονιών, κοινωνίας.

Η εμπειρία όλων μας επιβεβαιώνει το σύνθημα: 
«ΔΕ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΑΝ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ»!

Το ζήτημα της διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης- έγκλημα συνεχές και όχι στιγμιαίο-αφορά τους πάντες. Η αντίσταση κι η αντίδρασή μας, ο αγώνας μας πρέπει να γίνει τώρα, στη βάση των αναγκών μας και όχι των επιδιώξεων κυβέρνησης, ντόπιων ολιγαρχών και ξένων ιμπεριαλιστών, όχι χωριστά ούτε υποταγμένα!

Ο ΜΟΝΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ 
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΤΕΤΑΜΕΝΟΥ ΑΓΩΝΑ, 
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: